lugnistormen

Meeeen.....vad heter hon???

Kategori: Allmänt

Tittar ikväll på Fredrik Lindströms nya program. Han är i Värmland och träffar en massa värmlänningar. Jag kommer att tänka på en tjej (då ung tjej, nu en mogen kvinna) som jag träffade i min ungdom.
Kommer inte ihåg vad hon hette (heter) men jag minns att hon kom från Hagfors, tillbringade tid i Drevdagen då, hade svart (iallafall mörkt) kort hår. var lång, hade en grop i hakan.....och flashade sin nyrakade mus för mig (jag var typ 14 år och hon kanske 17...)
Vet inte varför hon helt plötsligt dyker upp i min hjärna....men har tyvärr glömt hennes namn. Tror inte jag varken sett eller hört talas om henne sen dess heller. Har inte överhuvudtagetr tänkt på henne, Jaja, egentligen så är detta helt ointressant, men jag blir galen av att inte komma på namn. Har försökt att ringa min syster Pippi, men inget svar där inte - hon jobbade väl då.

Näää, godnatt! Kanske jag kommer på hennes namn inatt :) 
Nåt liknande hände det i helgen.... löste Melodikrysset i lördags, men kunde inte komma på namnet på en visa. Jag kände att jag kunde texten och hade sjungit den flera gånger men precis då stod det helt stilla. Väldigt tidigt nästa morgon, typ vid 3-tiden, vaknade jag väldigt plötsligt av att jag visste att visan heter Maj på Malö. Jag kunde även, precis som jag trodde, hela texten :)
Konstigt att hjärnan jobbar på natten när man sover.... och att man kan vakna sådär plötsligt och bara veta nåt som man funderat på länge.

Japp, nu lägger jag mig och sover....åsså vaknar jag i morrn vid 3-tiden och kommer på att hon heter.....Gita...??? Nääää, vi får se vad natten ger!
Godnatt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: