lugnistormen

Huvudvärkshelg

Kategori: Allmänt

Jaha, ytterligare en helg i huvudvärkens tecken :( Fyfan, vad less jag är på det här!

Tanken var att åka till Drosbacken och hälsa på och vara med på lilla Frejas dop i helgen. Men eftersom Pippilotta var så förkyld, så kände jag att det var lite vanskligt att åka och riskera bli smittad innan operationen. 
Med det i åtanke, och mitt labila mående, valde vi att stanna hemma.

Tack o lov för det, säger jag!

Snacka om att jag hade varit till besvär och förbannat tråkig om jag varit där.....bara legat i en säng och mått skit! För det är precis vad jag gjort heeeeela jävla helgen!

Är så makalöst less på att ha huvudvärk! Har det i princip jämt.....är det inte spänningshuvudvärk, är det migrän eller PMS-jävla-hormon-skit. I helgen har det varit en blandning av spänning och hormoner, skulle jag tro.

Var till tandläkaren häromveckan. Hon trodde at jag pressade ihop käkarna och gnisslade lite tänder på nätterna och därför vaknade med huvudvärk! Sant, säger jag! Jag har faktiskt on i käkarna och sen går värken upp mot huvet, liksom. Jag kan känna att jag pressat ihop, när jag vaknar. Har nästan som träningsvärk....
Hon föreslog en bettskena för endast 5 stycken tusenlappar. Låt mig fundera, sa jag!

Nu har jag funderat och gjort som jag alltid gör, googlat ;)

Beställning gjord och förhoppningsvis snart levererad!
Ett stycke bettskena som ska vara jättebra, enligt alla omdömen jag hittade. De dåliga borde väl också dyka upp när jag söker?!?!!? har inte läst något negativt, så det kanske inte finns några ;)
Pris? Endast 479 spänn! Funkar den inte så är det ju bara att kasta den. 479 spänn är ju inte hela världen, liksom!

www.beconfident.se är stället där jag hittade min, förhoppningsvis, räddare i nöden :)

"Sveriges mest sålda bettskena SleepRight är utvecklad i samarbete med tandläkare och är en väl beprövad bettskena som verkligen fungerar och har hjälpt hundratusentals människor att komma tillrätta med tandgnissling. SleepRight är även USA:a mest sålda bettskena, här säljs den bl.a på apotek. I Europa sker försäljningen via apotek och av tandläkare. Även i Sverige kommer SleepRight inom kort att säljas på apotek. Bettskenan rekommenderas av tusentals läkare och antalet nöjda kunder och goda recensioner talar för sig självt. Tack vare att bettskenan enkelt kan justeras för varje individ krävs inget besök hos tandläkaren vilket gör den helt unik."

Längtar till den kommer.....vill vakna utan skallebank nu!

Återkommer med resultat om några veckor!!

Nu ska jag bädda rent i sängen och krypa ner och försöka sova. Hoppas på en måndagmorgon utan värk och ont och så. Vill städa, handla, laga mat, baka, mysa med Ozzy och besöka min "kontaktkompis" i morgon! Hon vill börja träna, så jag ska följa med henne...hoppas jag orkar bara!

G'natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: