lugnistormen

Vilken natt!

Kategori: Allmänt

Å då menar jag inget positivt med det, tyvärr!

Igår bakade jag några biscotti-liknande skorpor med choklad i. Det luktade ljuvligt när de var i ugnen, men smakade bara rätt okej när de var klara.
Jag och Micke firade till det litegrann, så här på lillördan, med ett glas vin och några skorpor framför TVn.


Det skulle jag alltså inte gjort :( Vid 22 började huvudvärken komma. Vid 22.30 gick jag och la mig. Sen eskalerade värken till ett dundrande, pulserande, mullrande helvete! Innan klockan var midnatt trodde jag skallen skulle explodera. Och då hade jag ändå tagit två treo vid 22.30.
Vid 2.00 hade jag fortfarande smällont i skallen så då klämde jag i mig en rejäl doning. Brukar bli sömnig på den så jag trodde att jag skulle somna rätt omgående. Icke sa Nicke..... kl 4.15 var jag still up and running!

Låg sen i nån halvdvala och slumrade några timmar.

Vaknade 9.20. Ingen huvudvärk, men trött, seg och tung i kropp&knopp..... Frukost i sängen idag :) En Latte och makrillmacka.

Jag som hoppades på ett liv utan migrän..... Det är bara att inse att det inte blir så. Jag måste börja tänka på vad jag stoppar i mig bara....rött vin & mörk choklad går INTE ihop! punkt slut och tyvärr! Det är ju en så himlarns god blandning. Mörk choklad kan jag lätt klara mig helt utan, resten av livet om det är så. Men rött vin....nä, det skulle bli jäkligt svårt det. Fast måste jag välja mellan migrän eller inget vin, så är valet väldigt lätt! Så.... jag får kanske göra ett försök på några månader. No red wine!!



Idag ska jag ta en prommis med vovsingen bort till AnkiPanki. Hon ligger och har lite ont efter sin operation och kan behöva lite uppmuntran :) Måste även städa lite här hemma, för i morrn kan hända jag får lite besök!! Baka tänker jag inte göra, köper tårta och lite annat gott att bjuda på. Så får det bli!

Nu ska jag lägga mig på spikmattan och försöka slappna av i en timme och sen startar jag igång torsdagen på riktigt.



 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: