lugnistormen

Dagarna går, men hematomet består

Kategori: Allmänt

Tjohejsan!

Onsdag idag, och 6 dagar sen operationen.
Var tvungen att gå tillbaka i bloggen och läsa hur jag kände det efter förra operationen. Det är ju ungefär samma ingrepp jag gjort, bara tagit bort lite andra saker.
Det är bara att konstatera att jag grundmådde bättre förra året.....alltså, jag var inte lika "sjuk" innan operationen då som nu samt att jag kan utläsa, av vad/hur jag skrev, att jag var gladare då. Så jag tycker att jag repade mig snabbare då och orkade mer efter operationen.
Jaja, det är bara att utgå från det här läget nu och göra det bästa av det!!

Det värsta nu är nästan det där jäkla hematomet :( Stort som en fotboll, hårt som betong och ont som fan! Jag både ser ut att vara och hasar omkring som om jag vore gravid.
Hemska tanke.... en kärring på 46 som e på smällen :D 
Tror jag måste skaffa mig en ny tröja med snyggt tryck ;) 

 

Nu är det snart påsk också! Inte har jag pyntat, handlat eller planerat. Fredde åker till Sthlm med sin pappa och Chrille kommer inte hem så det känns inte som att det är nån mening att göra nåt. Jag mår inge vidare så några större utsvävningar blir det ändå inte. Hoppas på fint väder så jag kanske kan försöka mig på nån liten promenad iallafall, eller åtminstone sitta på balkongen och få lite sol.





Idag ringde jag och bokade in en ansiktsbehandling.....i morrn... Hur tänkte jag då? Hur ska jag ta mig ner på stan? Jaja, det löser sig alltid på nåt sätt. I värsta fall får jag ta en taxi ;) 
Jag ska dit och få lite ompyssling! Så de så! Behöver det!
Önskar att jag orkade ta mig till ett solarium också....behöver lite färg på denna vitvita kropp! Ser fan död ut!
Men det kommer det med!

NU ska jag vila lite. Har inte vilat på hela dagen, faktiskt. Klev upp före 9 och bäddade sängen och har varit uppe sen dess :)) men nu säger kroppen att det är dags att vila en stund!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: