lugnistormen

Det går bättre å bättre dag för dag.....

Kategori: Allmänt

Kan man säga :) 
Men.....Det gör fortfarande ont som fan, agrafferna är feta & de sitter fast & de gör jäkligt ont!!
Hematomet är stort och gör ont.
Jag blöder ur ett litet sår på magen.
Var in på akuten i fredags efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen. Blev där i 6 timmar.
Träffde flera uskor, en sjuksköterska och två läkare.
Det togs prover, ultralljud, klämdes och kändes.
Till slut kom de på att det blöder för att det är gammalt blod som vill ut. Hematomet kommer att tas upp av kroppen, så det gör de inget åt. Agrafferna får sitta tills på onsdag.
Bara att åka hem, med andra ord.

Men nu är jag så genomgången som man bara kan vara.... och jag är frisk :) och det känns bättre för varje dag.
Idag har jag till exempel inte tagit nåt smärtstillande alls! De e bra!

Unnade mig ett glas vin till maten. Gott som tusan....... mmmmmmums!

Ikväll kom Fredde hem från Stockholm! Han har haft det skojigt medpappan,  faster, farbror, Mark o kusiner.
Tror att jag sätter Fredde på tåget till SUndsvall och Christian på tisdagkväll. Själv kan jag nog inte åka förrän fredagmorron eller torsdagkväll.....har några läkarbesök som jag måste på.

Har rensat upp på balkongen, tagit bort det stoooooora bordet och gjort så man kan sitta där ute och mysa lite. Blir nog bra när det är klart. Måste ha nya dynor till soffan och fåtöljerna...... alternativt köpa nya möbler helt å hållet. Får se hur det blir! Måste iallafall få till så jag kan vara på balkongen denna sommaren. Annars kommer jag INTE att stå ut ett år till!

Ligger i bingen redan. Är så trött. Ska sova nu, så Godnatt o suss gott!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: