lugnistormen

AKUT

Kategori: Allmänt

Under en vecka var jag på akuten 3 gånger, på röntgen 1 gång och på gyn-avdelningen 1 gång.
Trodde i min enfald att man på akuten fick hjälp lite snabbt.....men som kortast fick jag vänta på läkare i 5 timmar!
När jag hade en bokad tid på avdelningen fick jag vänta nästan 1 timme.....därför att den läkaren även jobbade på akuten! Häpp häpp!!
Jaja, nu fick jag ju hjälp iallafall, eller nära på...... min misstänkta propp i höger lunga, som "försvann" efter spruta med blodförtunnande, vet jag inte vad det egentligen var. Efter 5 timmars väntan fick jag 12 sekunder med en läkare som sa " Röntgenplåtarna visar ingen propp.....nu iallafall. Kom tillbaka om det blir värre."

När jag satt och väntade på läkaren, efter att ha röntgat mig, blev jag lite less. Jag gick då till disken, där sköterskor o läkare sitter och hänger, för att fråga hur många det var före mig. Då sa en läkare ett det var 7 patienter före mig, men att det kunde bli fler OM det kom in akuta fall.
Han förklarade att alla patienter prioriteras efter vissa kriterier. Okej, sa jag, eftersom ni prioriterat mig så lågt borde ju det betyda att jag inte har någon propp...och borde kunna få åka hem och prata med en läkare per telefon när denne har tid...eller?? Jag fick absolut inte åka hem, ifall det var en propp, men ingen visste något om det eftersom ingen tittat på röntgenutlåtandet! Öööööhhhh, va?? sa jag, hur kan ni då vet vilken prio jag har? om ni inte ens kollat på röntgensvaret.... Då sa han  att de använder andra kriterier i sin prioritering. Röntgenplåtar/svar på ev. propp i lungan ingick inte i dessa.....
My god, liksom!

Äsch.... jag har många åsikter om hur jäkla kassa rutiner de har där nere, men det spelar ju ingen roll vad jag tycker! Jag hoppas bara inte nån riktigt sjuk hamnar där i ett rum, alldeles ensam och får vänta i 5 timmar pga att ingen jäkel tycker att det är viktigt att kolla röntgenplåtar eller andra utlåtanden!

Nu mår jag dock bättre, och det är banne mig en jäkla tur det :) för det är inte skoj att må dåligt, ha ont och inte veta vad det beror på!

Alla sköterskor, läkare och övrig personal har hela tiden varit väldigt snälla och rara. Det är inte dem jag klagar på utan rutiner och arbetssätt!

Håll dig frisk!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: