lugnistormen

Aaaaattjooo

Kategori: Allmänt

Fy vad det är trist att vara förkyld :( Hela helgen, när jag jobbade, hade jag ont i halsen. La mig tidigt på söndagkvällen, eller så tidigt det gick då eftersom jag jobbade, och hoppades på ett tillfrisknande under natten.....men ack vad jag bedrog mig :( Vaknade upp rejält förkyld! Snorar o nyser och nu hostar jag med! Blääää!
I går la jag mig tidigt med, sov o sov o sov.... Vaknade i morse och har inte ont i halsen :)) men är snorig och nysig fortfarande.



Hade tänkt ta semester ons-tor (jobbar natt) för jag behöver och vill vara ledig o frisk så jag kan göra nåt kuligt, men tänker inte slösa bort semesterdagar på att ligga i bingen o snora.....så jag ska jobba i natt! Kanske dumt, men det är så jäkla "dyrt" att vara sjuk och jag har inte så fysiskt ansträngande jobb..... och smittad kan de ju även bli av nån som nyser i kassakön. Kan ju inte sjukskriva sig för lite snuva bara...eller hur?

Klev upp i morse och gick en kort sväng med Ozzy så han fick göra ifrån sig, sen intog vi bingen igen, med frukost och kaffe och dator och telefon och TV. Ja, Ozzy fick sin frukost i köket, sen kom han hit och bara fick smaka lite av min. Så, här ligger vi nu :) Ozzy sover och jag surfar runt och drömmer mig bort.

En resa nu, till varmare breddgrader, skulle inte sitta fel. Åååh, vad jag längtar efter sol och värme. Det kommer bara mer och mer snö.....och tydligen ska det blir svinakallt igen.....Jag orkar inte med det här :/ Igår var det riktigt vackert, solen sken och det var rätt okej temp. Fick faktiskt lite vårkänslor ;)  men tyvärr så är ju hjärnan med, så jag fattar ju att det är åt helsike för tidigt att tro på fortsatt vårväder.

P-möte hade vi igår.....med en ¿‰∫¥ chef. Usch vad less jag blir på att han inte kan behandla alla i personalgruppen på samma sätt. Han tycker visst att det är okej att några ska ha en massa fördelar medan andra ska följa alla hans regler minutiöst. Bläääääför sånt kasst ledarskap! Jag gillar ju de flesta i personalgruppen, så det kan vara rätt kul att jobba ibland. Men jag har dock insett att jag inte klarar av att stanna på ett sånt här jobb, det är alldeles för slött. Jag är understimulerad och lär mig inte ett skit nytt..... Vi får inte gå några kurser, inga föreläsningar....ingenting! Peppar de unga som jobbar där att vidareutbilda sig, hitta på något annat. Själv kommer jag inte heller att stanna kvar, men just nu har jag inte så mycket val. Väntar ju på op, så jag tar det först nu. Men CV'n slipar jag på ;)

Näpp, nu ska jag kanske ta o kliva upp......men bara kanske....



Usch vilket negativt inlägg det här blev.... Det är inte alls så grått som det verkar :) finns en massa kul som händer med... ;) Lite glad är jag allt ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: