lugnistormen

1 januari 2011

Kategori: Allmänt

 
Har fått lite klagomål på att bloggen stått stilla i 6 månader...... men jag har bara inte haft inspiration, lust eller ork. För varje dag som jag inte skrivit nåt, så har det känts tyngre att börja. Bara tanken på att måsta gå igenom allt som hänt från sista inlägget fram till den dagen jag skulle skriva, har blivit övermäktig. Men nu ska jag ta mig i kragen och försöka BÖRJA OM! Jag tänker med andra ord inte lägga ner tid o energi på att berätta allt som hänt sen sist, utan nu blickar vi framåt :) Eventuellt kommer jag att göra nån tillbakablick, vi tillfälle, bara fär att berätta om t ex släktträffen i somras eller resan till London som jag, Fredde o Pippi gjorde. Kanske gör jag det, om jag vill ;)
Men nu börjar vi alltså om:





Ett nytt år, nya möjligheter, nya glädjeämnen, nya besvikelser, nya nya nya.... Ja, en massa kommer väl att vara nytt, men en hel del kommer att vara precis som vanligt med. Å det kan väl vara helt okej, eller riktigt jättebra, om det är det man vill. Jag hoppas iallafall att mitt år kommer att bli annorlunda på många sätt. Jag vet att det till största delen hänger på mig, att det blir som jag vill....så jag hoppas att jag har energi och vilja nog att förändra!

Mitt 2010 slutade (nästan) på akuten. Vaknade med den värsta huvudvärken någonsin, tog de mediciner jag hade hemma men värken bara tilltog. Ringde Micke och bad honom åka på apoteket för att inhandla migränmedicin åt mig, men de hjälpte inte heller. Pratade med sjukvårdsrådgivningen som tyckte att jag skulle åka in, vilket jag gjorde. Massa prover togs som alla var bra, utom mitt blodtryck som var högt. Fick nån dundertablett och värken avtog så jag fick åka hem igen. Kom hem vid 20:30, åt lite mat med Micke o Fredde, la mig sen på soffan och låg där resten av året. Skålade in det nya med läsk i glaset, gick sen och la mig o sov.

Vaknade 2011 med samma jäkla värk :( tog en migräntablett......men ingen direkt förbättring. Här ligger jag nu, det går rätt bra när jag ligger ner, och väntar på Micke som snällt nog har åkt på apoteket åt mig (igen) för att hämta ut de tabletter som farbror doktorn skrev ut. Hoppas o hoppas att de hjälper! Vill inte ligga här.....å jag som har tagit semester. Vilket slöseri!
(har nu tagit en tablett....väntar o väntar)

Gav ni några nyårslöften?

Som vanligt så ska jag:
* gå ner i vikt
* börja träna
* plugga
* göra saker jag tycker om
* lära mig att säga Nej
* ta bort energitjyvarna ur mitt liv
* göra mitt bästa för att jag ska må bra!
* blogga


Om jag tror att jag kommer att lyckas i år? SJÄLVKLART! måste ju tro på mig själv :))

Nä, nu ska jag lägga mig ner o blunda och vänta på att huvudvärken släpper!


Kommentarer

  • Elisabeth säger:

    Kul att du börjat blogga igen, blev glad när jag tittade in och såg det.

    Hoppas du mår bättre, kram

    2011-01-02 | 19:07:20
    Bloggadress: http://laizas.blogspot.com
  • Mia säger:

    Kul att du tittade in :) Ska göra ett försök, för jag tycker det är roligt, ju!

    Mår bättre nu, tack! Kram

    2011-01-03 | 14:04:11

Kommentera inlägget här: