lugnistormen

1 februari - statusuppdatering

Kategori: Allmänt

Idag är det den 1 februari och jag fryser snart ihjäl! Fattar inte att det kan vara så kallt, så länge. Det mest skumma är väl att det snöar och är -25..... mycket konstigt!

Idag fyller Micke 44 år :o)
Grattis, grattis!! Hoppas du får en fin dag. Paket o uppvaktning kommer!



Vad händer i mitt liv då?
Känner mig hängig för det mesta, som om jag har nåt i kroppen som inte riktigt kommer ut. En förkylning som bara ligger och irriterar sådär lite lagom. Inte så sjuk att jag måste ligga till sängs och inte så pigg att jag klarar mig utan en o annan alvedon. Blääääh!
Måste ta tag i träningen, tror att det skulle vara bra! Men, och jag vet att detta låter som en mycket dålig ursäkt, jag tycker att allt känns så jobbigt när det är så här kallt. Orkar inte sätta mig i bilen och åka iväg för att träna....orkar inte ens gå en promnead. Så jobbigt med alla kläder och den förbannade kylan! Ta mig till solen NU!!!

Lite mer kärlek har jag i mitt liv iallafall, om man jämför med förut ;o) Tror att det finns hopp ♥ om vi bara vill! Längtar och tycker om och det känns skönt!
Det har varit svinjobbigt, de 1,5 åren som gått. Men tydligen nödvändigt för att få oss att inse att vi vill vara tillsammans och förstå vart det gick fel...... och vilka idioter vi varit!! Hoppas att vi lärt oss nåt och gör nåt bra av denna andra chans! Trodde aldrig detta skulle hända, men glad är jag :o)

Jobbar gör jag med :o/ Skönt att vara tillbaka, som sagt! Men arbetstiderna börjar tära lite på mig..... Känns som jag aldrig är ledig när andra är det. Blir lite isolerad, liksom! Hmmmm, jag gluttar in på AMS varje dag, men ännu har inget intressant dykt upp! Trivs med mitt jobb och kollegor, men tiderna är ett stort minus! Tänk om vi hade dagtäckning :o) vilken skillnad. Då skulle det bli en kväll mindre i veckan att jobba och det skulle vara såååå skönt! Jag har inget emot att jobba nån kväll, natt och helg -  men som det är nu så är det 3-4 kvällar i veckan i snitt och det blir jobbigt!  Jaja, ska väl inte gnälla - jag har ju ett jobb!

Har börjat träffa en ny kontaktkompis med! En tjej från Thailand. Det är kul :o) Vi håller på att lära känna varandra nu och det är alltid spännande! Hoppas hon trivs med mig så att det blir nåt av detta!  Tänkte att hon skulle få träffa Ozzy i morgon, hon gillar ju hundar!

Ja, det var lite kort om vad som händer...... Är ganska kass på att uppdatera här på bloggen :o(
Antar att jag får acceptera det, lägga ner eller anstränga mig ;o) finns ju inte så många andra alternativ! Får se hur jag gör.... NU ska jag iallafall vänta in födelsedagsbarnet, som jag har lurat hit med löfte om ett glas vin, lite nötter och framförallt trevligt sällskap!





 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: