lugnistormen

Ute på vägarna & Grönan

Kategori: Allmänt

Ja, då har vi varit ute på vägarna några dagar. Känns nästan som att jag har det i blodet ;o)


Vårt första stopp blev i Tönnebro, där knoppade vi under natten mot lördag. Ställde upp oss bland flera andra vagnar utanför värdshuset. Kanonbra, nära till mat och dass :o)

Lördag ankom vi Stockholm, och Bredängs camping, vid 15-tiden. Tror knappt att vagnen var på plats förrän det satt två herrar och spelade TV-spel.

Men men, är det det som ska till för att få ha med mig sönerna på husvagnssemester så är det helt ok......till en viss gräns, vill säga ;o)

Söndag åkte jag till Nacka och träffade två av min grundskoleklasskompisar (oj, vilket låååångt ord!!) från Gällö och det var balsam för själ och hjärta det!! Läs kommande inlägg om det!

På kvällen packade vi in oss i bilen och drog till Gröna Lund. Vi var där ca tre timmar, och jag hann lessna lååångt innan dessa timmar hade gått. Förr om åren har vi varit där från de öppnat tills de stängt. Kan inte förstå hur man härdat ut!!

I den där blå vagnen åker sönerna Insane, årets nya attratktion på Grönan. Så riktigt galet ut!!

Alla människor gick omkring med stooora vinster i form av Geisha-, Kexchoklad- och Marabou-kartonger. Jag blev vansinnigt pjutt på alla som vunnit då jag INTE vann nånting :o(( Jag konstaterade, efter några vändor i chokladhjulen, att jag hade fått mycket god choklad för de pengarna......
Vi satt oss och tog en fika istället.

Mina fina pojkar :o)

Sen blev det tillbaka till det rullande hemmet för att sova.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: