lugnistormen

Frosseri

Kategori: Allmänt

Nu hade det ju gått så bra med min "diet", i nästan 3 veckor. Men vad gör jag då? Jo, jag köper en kladdkaka med vispgrädde på Törners. Blääääh för mig!


Sen när jag kommer hem från jobbet dyker jag ner i Freddes godispåse och pressar i mig karameller så jag mår illa. Inte så smart, jag vet. Men det slutar inte där. Sen hittar jag ju en påse med Ostkrokar...slurrrp! Och för att inte tala om nötterna.....mums!


Ja, gårkvällen slutade med att jag mådde riktigt illa och huvudvärk hade jag ju redan. Soffläge och tyck-synd-om-mig-själv blev kvällens aktiviteter.

Nä idag har jag börjat på nytt igen, och den här gången ska jag inte trilla dit.....på ett tag iallafall.


Enligt susning.nu:
Frosseri är då en människa tar åt sig mer än vad hon behöver, i synnerhet vad gäller mat och dryck.

Frosseri är en av De sju dödssynderna. Och det var vad jag ägnade mig åt....undrar vilken jag ger mig på härnäst ;o)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: