lugnistormen

Long time no see

Kategori: Allmänt

Hallå!
Oj, vad det är länge sen jag skrev nåt av värde här inne.... Jag kanske iofs aldrig skrivit nåt av värde för Dig, men för mig har det varit skönt att ibland få skriva av mig.
Nu har jag under ganska lång tid mått skit rent fysiskt men också rätt kasst i själen.
Jag har haft yrsel och illamående i snart två månaders tid nu. Har träffat doktorn och det är Godartad lägesyrsel även kallad Kristallsjukan. Jag har alltså några kristaller i örat som inte vill sitta kvar där de ska vara utan de trillar av och lägger sig i en hög i hörselgången och gör mig yr och mer vimsig än jag normalt är....


Hmmmm, inte bra! Det är jobbigt med yrseln så den har jag fått medicin emot, har nu tagit den i några dagar och känner inte nån nämnvärd skillnad MEN jag får inte köra bil på den....så jag testar nån dag till och blir det inte mindre yrt så slutar jag med den.

Julklappar har jag inte köpt! Måste ta tag i det, det är ju snart julafton!
Normalt ser jag fram emot julen, jag som älskar att pynta och dona, köpa paket, laga mat....men i år känns det bara jobbigt :o(  Det beror antagligen på att jag inte gillar ensamheten. Tror inte jag känt mig så ensam förut som jag gjort nu den senaste tiden. Det är jävligt tungt och jag vill verkligen inte ha det så här.

Men det är bättre att vara ensam och själv än att vara ensam när man är tillsammans..... Nu vet jag ju iallafall och kan gå vidare och kanske träffa nån som vill vara tillsammans i tvåsamhet!

En liten kort sammanfattning av vad som hänt sen sist....

Jag o Anki åkte till Sundsvall en helg och hade det skitbra!! Vi var på Ladies Night och kollade in fulla kärringar och en bra show!

Två nyfriserade ladies som väntar på att nåt trevligt ska hända ;o) Jag ser väl inte sådär jätteroad ut.... men det var jag!!


Skönsång och roligheter avlöste varandra på scenen!

När Sundsvallhelgen var slut tog jag och packade om, drog till Stockholm för att träffa systrana Djup och åka på en bingobåtresa! Hahaha, jag har sällan skrattat så mycket!
Ingen av oss vill egentligen vara med på bild, men det skiter jag i ;o) Jag lägger väl ut de få bilder jag kunde ta på dem.

Syster Djup


Syster Djupare


Syster Djupast - vill absolut inte visa sig!


Åsså jag då.....


Bingo spelade vi förstås.....

....men oftast så det ut så här:

Systrar hängandes över nån spelautomat ;o)

Ja, vi hade skitkul och skrattade så man fick ont i magen!!
Det gör vi om systrar!! Eller hur? Men vi skippar bingon då va???

Någon vecka senare hade jag sån himla tur så jag fick besök av sötaste Julia med mamma, pappa och mormor <3 Det var såååå mysigt!


Sötaste

Gofisan

Mormor o Julia

Finaste Sandra med lilla Julia


Nä, klart slut för idag! Nu orkar jag inte mer. Hoppas på en vändning nu, så att jag ser lite ljusare på framtiden.... Att ladda ner dessa foton och tänka tillbaka på de underbart roliga dagar jag hade med Anki i Sundsvall och systrarna på båten och myspyset med Julia & co här hemma, gör att det faktiskt känns skönt i hjärtat!!
Tack för att ni finns!

Kommentarer

  • syster yster säger:

    TACK MIA FÖR ATT DU SKRIVIT LITE NYTT!

    Och tack själv för en resa som fick magmusklerna att dra ihop sig (ett litet tag ialla fall)

    vi måste hitta på nått snart igen.

    tack för en underbar helg hemma hos dig och grabbarna, och för all goda mat vi fick, det gör vi såååå gärna om.

    kramar i massor till er alla tre.(en extra kram till crille som lånade ut sin säng)

    2009-12-13 | 18:38:28
  • Sandra Jakobsson säger:

    MEN VA I....inga kort på mig sa vi ju!!!

    ÅHHHHHHHHHHH

    Nu blir de brottning nästa gång vi ses! :=)

    <3

    2009-12-15 | 18:17:20
  • carroe säger:

    Mamma hade kristallsjukan för inte så länge sen. I våras tror jag att det var eller i vintras kanske. Har för mig att dom sa att det enda som funkade var nå slags vridningar av en läkare som kunde "vridschemat". Prata med mamma så kanske hon kan ge dig numret till läkaren så kan du ringa och höra om det finns någon närmare dig. Annars får du så lov och komma och hälsa på oss :D

    Hoppas du mår bättre på alla sätt och vis snart.

    Jag är så himla glad att vi alla har hittat tillbaka till varandra. Det värmer mig i själen och jag får hopp för mänskligheten :D

    2009-12-15 | 22:57:17
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: