lugnistormen

Ytterligare ett litet inlägg från Öland

Kategori: Allmänt

Ska bara, för att knyta ihop säcken, göra ett sista inlägg och sammanfatta Ölanstrippen.

En av dagarna åkte jag, Fredde, Micke, Katarina, Owe, Caroline och Johnny till raukarna. Först gjorde vi ett stopp på en pizzeria där de, enligt egen utsago, gör Ölands godaste pizzor. Det är förvisso fullt möjligt, har bara ätit på den pisserian på Öland, men vad jag med all säkerhet vet är att de hade den otrevligaste personal jag nånsin träffat på!
Så, det spelar ingen roll om så pizzorna var godast i hela världen, jag kommer aldrig mer att sätta min fot där! Det kommer inte heller någon annan i mitt sällskap, skulle jag tro.
(såg nu, 15/8 kl 11:16 att jag skrivit pisserian istället för pizzerian här ovanför!! Det måste vara vad man kalla en "Freudiansk felskrivning" ;o) Så jag låter det stå kvar!!)



Men, raukarna var härliga! Här kommer lite bilder:







Sen upptäckte vi att Drutten fått damsällskap! Vad skönt för honom, han var nog lite ensam. Hoppas de lever lyckliga i alla sina dagar! Men vad hon har för namn vet jag inte....


På lördagkväll var det lite fest igen. Då hade Pippi med familj åkt hem, och Mattias med flicka kommit. Samling i tältet innan ungdomarna drog ut. Det blev även, men då en något mindre, samling när ungdomarna kom hem. Vet ej från vilken tidpunkt de olika bilderna är....




Sen, en annan dag fast på samma ort, så blev det en dag på stranden :o)


Det uppstod vissa problem när luften skulle ur badringen :o) Men teamwork har ju alltid varit ett vinnande koncept!!

Precis vid Helén o Luddes hus finns det en skog!! Jajjemen, jag lovar ;o) Den e skithäftig, kallades för nåt som jag inte kommer i håg just nu. Jättetät där uppe i toppen på träden så det kommer i princip inte in nåt ljus, och då växer inget på marken heller..... Lite kuslig var den (speciellt när jag var dit sent en kväll), men jättehäftig! Jag är värdelös på att berätta, men kolla in bilderna får ni se!
Nu hade ju den där vindpusten Vera eller orkanen Olga eller vad den nu hette förstört en del, så skogen är lite glesare där uppe bland kronorna nu än normalt.




Nä, nu ger jag mig med Öland! Det var jättekul att vara där och hoppas vi får komma tillbaka!! Tack Helén o Ludde för att vi fick komma!!
Åsså var det jätteroligt att träffa allihopa....puss o kram!!

Så vi säger väl hejdå till/från ön eller hellre på återseende!!

:o)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: