lugnistormen

Konst, samtal och fika

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit lite duktig :o) Av de tio samtal jag skulle ringa fick jag sex avklarade!! Jippi!!! Bara fyra kvar till i morgon! Har tandstensbortskraparen, nygamla jobbet,  Jämtkraft och Comhem kvar. Comhem....jag ska ändra lite på det jag beställer av dem, ta bort lite tv-kanaler som jag aldrig tittar på t.ex så jag försökte gå in på deras hemsida för att se vad jag ska ändra till. Men si det gick inget vidare det.....funkade inget bra det......och helt plötsligt när jag skulle kunna tänka mig att slänga nåt hårt i huvet på en Comhemanställd kommer det upp en ruta där de vill att jag ska svara på frågor om deras site!! Tjoho, det gjorde jag....men inte med några vänliga ord inte.... Kändes lite bättre efter det, ska se om jag försöker mig på hemsidan i morrn igen. Kanske funkar bättre då!

Jag och Ozzy tog och gick en promenad i Torvallaskogen, hamnade på konststigen och fick andas lite kultur ;o) Jag tittade på konstverken, eller vad det nu är, och Ozzy försökte att kissa på så många som möjligt! 
Först äntrade vi Blå porten


I Torvalla går man inte på vanliga stigar i skogen, här är de stenbelagda :o)

De har till och med pilar som visar åt vilket håll man ska gå.


Ja....nån kulle av kullersten...eller??? Heter visst Drakens ögon


Mmmm, vackert Himmelsljuset


Här skulle tydligen Liten Eva stå, men henne hade nån tagit


Tors bockar och vagn


Labyrinten i folkmun, Solhjul på konstspråk

Men det här var faktiskt det vackraste konstverket jag såg

En myrstack i form av ett hjärta :o) Och det har naturen själv åstadkommit, helt gratis!!

Det är faktiskt fridfullt och vackert att gå här. Synd att många klottrar och skräpar ned och förstör bara.....
Gör ett besök vetja!!

Sen gick jag hem och lagade en lasagne. Det blev mumma till middag.
Smsade med Chrille, de är i Trysil nu, ska börja bege sig hemåt i morgon.
Promenerade med Anki på kvällskvisten och pratade nog öronen av henne sen över en kopp kaffe. Men hon är snäll och lyssnar hon ! Tack för det, kära vän!!
Hon o jag har bokat och ska åka på Ladies Night i Sundsvall 31 oktober :o) det ska bli kul det!

Nu har jag o Fredde kvällsfikat lite ost o kex. Bra smalfika det ;o) Hehe, jag kommer aldrig att kunna bli av med ett endaste gram, jag tycker alldeles för mycket om att äta goda feta saker :o)

Nu ska jag natta, först kissa vovve förstås! G'natt på er alla!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: