lugnistormen

Några dagar i Åreland med den utökade klanen Ekdahl

Kategori: Allmänt

Jaaaa, jag är dålig på att blogga! Vet inte vad det är med mig riktigt..... Jag vill men orkar inte ta mig för...
Ska försöka att skärpa till mig. Har fått en del påpekande om att jag inte sköter mig riktigt ;o) och så vill jag ju inte ha det!

Här kommer iallafall en flera veckor sen uppdatering av min tur till Åre/Duved. Jag har i princip skrivit klart den för länge sen, men inte orkat lägga in bilder .... Latmasken har nog byggt bo i mig!

**************************************************************************************************

Hann inte mer än hem från Öland förrän jag skulle vidare till Åre med Anki, hennes söner och kusiner med barn.
Najs.....trodde jag....men det visade sig bli en skräckochnjutningsblandad upplevelse!

Höjdrädd som jag är så gjorde jag nästan i brallan när Anki berättade att här skulle vi visst åka kabinbana.
Blundade mesta tiden uppöver (därav avsaknaden av foton), men väl där så var det en fantastisk vy!



Ett litet bevis på att jag faktiskt var där uppe



Tant hade med sig handväskan på fjällturen ;o)



Renarna låg och vilade sig i svalkan på snön

Kanonväder och trevligt sällskap fick mig att överleva denna tur men knappt hade man hunnit hämta sig förrän det bestämdes att Tännforsen var en bra utflykt för nästkommande dag..... Jag är inte bara rädd för höjder, utan vatten är minst lika otäckt i mina ögon. Och då kan ni tänka er högt vatten!! som i ett vattenfall.....inte att leka med inte.... Men även det var väldigt vackert! Har varit dit på vintern, men det var helt annorlunda sommartid!


Alla utom jag vågade sig ut på den här "piren". Häftigt med regnbågen!




Här hade jag fattat galoppen ;o) Handväskan ska alltid vara med!!



Härligt väder även denna dag! Vi köpte glass och satt och njöt i solen. Sen bar det av hemåt igen.

Jag kan verkligen rekommendera båda dessa utflykter!! Det är verkligen vackert här i fjällen!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: