lugnistormen

Mikado, möte och arbete

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en fullmatad dag.....massor att göra så där sista dagen innan jag börja jobba igen. Varför spara en massa till sista sekunden för?? JO, för att jag vill vara ledig när jag är ledig ;o)
Jag har iallafall betat av ytterligare ett samtal från min lilla lista....bara Comhem och Jämtkraft kvar nu o det blir på måndag de!

Igår hade vi styrelsemöte på jouren, avlöpte väl. Har inte varit där på ganska länge nu, men ska väl försöka göra ett litet ryck nu när allt återgår till den normala vardagliga lunken igen. Skrev upp mig på en vecka med jouretelefonen iallafall, samt två jourkvällar. Men....ja, jag vet inte ja....

Efter mötet gick vi till Mikado för en trevlig middag. Jag kände väl inte att det var det bästa valet av restaurang.....vad jag minns så tyckte jag att maten smakade skit där. Har varit på Mikado två gånger förut men det är jättelänge sen. Då tyckte jag att allt var jättevacker men smakade jätteilla. Såååå, efter att ha läst menyn både fem och sjuttio gånger bestämde jag mig för att äta det enda som verkade vara tillagat och inte innehålla tång, vaktel eller snäcka. Det bästa var att ajg dessutom fick tillaga det själv vid bordet, för att vara riktig säker på att det inte skulle vara rått. Jag bestämde mig alltså för att äta YAKINIKU, skivad entrecote och grönsaker med yakiniku-sås som stektes på yakiniku-platta på bordet.
Måste erkänna att jag var skeptisk som tusan men snacka om att ha fel!! Det var nåt av det godaste jag ätit, helt klart värt priset på 398 kronor.  Vi var tre sycken som avnjöt Yakiniku, två åt vaktel-spett och två inmundigade sushi. Alla rätterna serverades väldigt vackert upplagt, och alla var också mer än nöjda med hur det smakade.
Bra service och sköna stolar.
OM jag ska hitta nåt att klaga på, vilket jag självklart ska ;o), så tycker jag att de var vääääldigt snåla på vinet. De hällde inte mer än en tredjedel i glaset, som i sig inte var speciellt stort heller, och för det tog de 69 kr!!! Sånt gillar jag inte!! Normalt brukar men väl få ut ca 5 glas ur en flaska men de här lyckades nog krama ut 10 glas.

Men som sagt, jag är supernöjd och kommer säkerligen att gå dit igen.
Här kommer några bilder på maten. Jag har tagit med min kassa mobil, så de är inte så bra. Jag hade dessutom tagit kort på vakteln, min marinad - ingredienserna var vacker upplagda i en liten skål innan de dränktes i soya (kanske det var...) och grönsakerna......men si de bilderna ville inte vara med, de finns inte på min telefon!


Den vackra sushin


Skivad entrecote


Här steker vi för fullt


Efterrätten med glass och bär/frukt och så lite bladguld på toppen!
Bladguldet skulle tydligen vara bra för lederna, så nu knakar och knarrar det inte lika mycket när jag rör på mig ;o)

Nu är det arbete som gäller hela helgen. Har räknat ut att jag har 13 arbetspass kvar innan jag får gå tillbaka till min ordinarie arbetsplats. Jag är så himla glad att jag bad om att få vara tjänstledig, det var inte riktigt tanken hos cheferna....men jag fick som jag ville :o) Tack o lov!!!!
Nä, nu går det inte att sitta här längre....

"Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara"  - Ior

Kommentarer

  • carroe säger:

    Visst är den :D

    Kände att jag kunde unna mig en nu när jag fått lön + att jag kom in i Uppsala :D

    2009-08-30 | 00:34:19
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: