lugnistormen

Gomorron världen

Kategori: Allmänt

Hallå!! Här sitter jag ensam vid köksbordet och dricker mitt kaffe. Alla andra sover, även Ozzy.
Igår hände inget speciellt, TV, lite chips och ett glas vin sen somnade jag i soffan. Kravlade mig ner till bingen så småningom.
Vaknade i morse av att min lilla vovve hoppade upp och la sig på mitt bröst och stirrade upp mig!
Han lägger sig först en bit ner, typ med framtassarna i brösthöjd på mig. Sen, om jag inte öppnar ögonen, förflyttar han sig uppåt sakta men säkert. Ett snäpp i taget ända tills han ligger med sin nos så nära min haka att han kan slicka på mig. Öppnar jag inte ögonen då så slickar han till lite snabbt på hakan, för då vet han att jag hoppar upp ur sängen. Jag må älska min lilla vovve, men jag vill inte att han ska slicka mig i ansiktet, usch o fy.



Ja, så idag klev jag upp innan han kom till slicket. Vi tog en prommis, han fick springa lös på en äng och jag njöt av solen! Nu har han ätit sin frukost och somnat i soffan. Jag sitter här med kaffet och datorn och funderar över livet......
Det kommer att bli bra.....jag vet det, om jag bara tar mig i kragen och gör det som är bäst för mig!

I morgon kommer bästaste Lena hem, hoppas jag....men hon kommer snart iallafall. Har saknat henne när hon varit på sin semester med Hans o barn. Jag hoppas de har haft det skönt och mysigt nere på västkusten!

Nu vet jag inte vad jag ska göra.....kanske åka ner på stan, behöver lite nya kläder......eller ska jag städa?? Nej, det tror jag inte ;o)
Ha det bäst! Jag återkommer snart med en liten uppdatering om min tripp till Åre/Duved med Anki o gänget!!

Tjingeling!!

Kommentarer

  • sabina säger:

    vänta med stan tills jag kommer så kan du och jag ta en dag i stan i stället faster! :))

    / sabina

    2009-08-16 | 16:13:38
  • lena skyttberg säger:

    Och nu är jag hemma bästaste Mia och i morgon så ses vi...tjohooo :o)

    2009-08-17 | 17:59:03

Kommentera inlägget här: