lugnistormen

Bilsåsen igen

Kategori: Allmänt

I lördags fick jag besök av moster Inger, kusin Britt-Marie och två kusinbarn (ja, de är inga barn direkt men de är en av mina kusiners barn.....så) Susanne och Annsofie. Det var jättetrevligt! De kom vid 11.30, jag hade fixat lite lunch som vi åt och så drack vi kaffe. Sen satte vi oss i bilarna och styrde kosan mot Oviken, Bilsåsen.
Jag var där för några veckor sedan och nu ville moster och gänget med dit, så jag hängde på :o)
Det är en blandad känsla att vara där. Tänk vad fattigt de levde och under en sån press från myndigheter och andra människor.
Sen tycker jag att det är otroligt att ingen tagit vara på det som fanns här en gång. Nu är det ju bara en massa bräder och bråte, men för inte så länge sedan fanns här mer.
Jag vet att det ansökts om pengar för att rusta upp vägen och att en gång restaurera huset, men självklart gavs inga bidrag till det. Surt!! Men det är klart, det ska väl gömmas och glömmas....

Här kommer ytterligare lite bilder.


Kaffe hemma hos mig innan vi åkte


Den leriga vägen upp till boplatsen


Kan ha varit på den leriga vägen som denna bild är tagen......



...och som vi nu går på,  I förfäders fotspår, ungefär 80 år senare.


Allt har verkligen fallit samman


En gammal plog ?


Britt-Marie klättrade in i "huset"


Tittut ;o)


Britt-Marie och Inger


Annsofie och Susanne

Tack för en jättemysig dag, girls!! Hoppas vi ses snart igen.


Kommentarer

  • monica säger:

    å så fina bilder. och så mysigt det måste vara att få känna historiens vindslag.

    2009-08-24 | 20:38:15
  • susanne rådlund säger:

    ja det var verkligen roligt att träffa dig och få åka till bilsåsen. fina bilder föresten. kramar

    2009-08-24 | 21:51:46

Kommentera inlägget här: