lugnistormen

Skärtorsdag

Kategori: Allmänt

Glad Påsk!!



Idag är det skärtorsdag! Jag trodde att det namnet på dagen kom av färgen skär.... Fråga mig inte varför den färgen skulle ha med påsken att göra, men det kändes mer logiskt än att det kommer av "skära" som tydligen förut betydde "rena". De menar att det syftar på att Jesus tvättade lärjungarnas fötter före deras sista måltid.
Hallå!!! Jag tycker att man ska tvätta fötterna varje dag jag!!!

Jag gillar ju påsk men hatar fötter!! Varför måste då min härliga lilla påsk ha med äckliga fötter att göra??? Jag bara undrar!? Och sen undrar jag varför jag var tvungen att ta reda på det.... varför måste jag alltid veta allt?

Fick förresten en äcklig bild för ett bra tag sen....ska se om jag har den kvar.

Jodå, den som spar hon har.....

.....en massa äckligt kvar.....Bläääääh!!!

Hemma har vi pyntat litegrann, inget överdrivet bara lite blommor, ris med dun och några söta kycklingar.
Försökte hitta rött påskdun....men där gick jag bet. Det kanske inte direkt är en påskfärg, men hade varit snyggt hemma hos mig!

Idag börjar jag att jobba 15 och jobbar sen natten tills i morrnbitti klockan 10. Hoppas att det går bra. Det är min första natt på det här nya stället..... Jag känner mig inte hemma där så det kommer att bli svårt att sova.....

Men nu ska jag dra till Lillänge och handla lite innan alla andra kommer dit. Skulle inte förvåna mig om alla andra tänker precis likadant ;o)

Ha det gott så ses vi på Blåkulla!!

Kommentarer

  • MONICA säger:

    GLAD PÅSK SÅ SES VI PÅ BLÅKULLA, FÅ SE OM MIN KVAST HÅLLER DEN HAR HÄNGT MED ETT TAG NU.

    2009-04-09 | 11:36:58
  • Åsa säger:

    Men fy fan! Va äckligt med en stor fet fot...nu mår jag illa..IGEN....BLÄÄÄ

    2009-04-09 | 11:54:06

Kommentera inlägget här: