lugnistormen

Natten är på ingång....

Kategori: Allmänt

...och här sittter jag nu, alldeles ensam. Ja, det finns ett antal "brukare" runt om som jag är här för att hjälpa, men de flesta ligger nog nu. Jag måste dock hålla mig vaken o upprätt till 22.30 typ, för att då ta sista rundan och kolla att de har det bra, ligger och har släckt ned o låst dörrarna. Jag som är så jäkla mörkrädd!!!! Fattar inte hur jag ska fixa det.....
Kanske är de gula påsk-spökena snällare än de vanliga vita????


Har bäddat joursängen nu iallafall. Och jag får ligga i nyinköpta, nytvättade lakan. Det fanns inte så mycket här och ingen verkade ha nån "lust" att hjälpa mig att finna några sängkläder...så jag sa till chefen att då åker jag hem och sover då!!

Det tog visst skruv för då hivade hon åt mig ett kreditkort och bad mig åka och handla!
Och jag shoppade :o)

Personalen här är jättesnälla och trevliga MEN (känner mig som han i juryn på Let´s dance) de har inte varit specieillt duktiga på att ta hand om en nyanställd..... Tur att jag har förmågan att fråga själv, annars skulle jag inte ha vetat mycket om hur det fungerar här inte. Men, återigen, de är väldigt trevliga  och alla har inte varit kassa på att introducera mig i arbetet!

Och vet ni vad? Jag har fått min första påskpuss!!! I telefon av Lena, min kompis :o) Det blev nog lite fel, hon körde nog på av bara farten som när hon pratar med sin Mattias......men jag blev glad!! Tack för den!

Det blir ju inte så många pussar för mig nuförtiden....om man inte räknar de få jag lyckas stjäla från barna eller de som Ozzy laddar av på hakan med sin tunga när han kommer åt.....

Så en påskpuss tar jag gärna emot, även per telefon :o)


En massa påskpussar till er alla!!! Puss puss

Kommentarer

  • Lena säger:

    Hahaha..det var så lite så..haha..jag blev så snopen att jag hann inte säga nå mer innan jag la på, då börja jag o skratta...Påskpussar till alla då...:)

    2009-04-10 | 15:24:17
    Bloggadress: http://lenahammarfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: