lugnistormen

Konstig helg i Rörön

Kategori: Allmänt


I fredags åkte alltså jag och Fredde till Rörön för att hälsa på Marie. Hon är min äldsta vän, om man räknar till hur länge vi varit vänner alltså ;o), och hon är även Freddes gudmor.


Här spelar de TV-spel och Mimmi passar på att kramas lite med.

På fredagen åt vi gott och pratade och skrattade och hade det bara myspys.
Lördagmorgon kom, och då var det inte lika mycket myspys vill jag lova!
Jag trodde att det flyttat in ett gäng arga snickare i mitt huvud.....och några karuseller i min mage. Fy hundan!
Ok, till en början, ca 2 timmar, trodde jag att det var kasst vin vi druckit på kvällen.....Men när klockan började närma sig eftermiddag och sen kväll och jag bara kastade upp en massa så insåg jag att inte ens Mia kan bli så kass av taskigt rödtjut!


Fredde och Mimmi gick ut på sjön och fiskade och jag låg i bingen och ..... ja, det förstår ni nog vid det här laget ;o)
De hade nog en bra och mysig lördag utan mig, vilket jag tycker är jättekul :o) De träffas inte så ofta. Fredde fick fisk och sol och trevlig tid med sin gudmor.

Söndag kom....inge bättre :o( Fick ringa in hämtning från Östersund, behövde ju någon som skjutsade dit en chaufför åt mig. Micke var snäll och tog med sig Chrille (Bra att han tagit körkort nu!!). De dök upp vid 11-tiden, jag ville bara hem!



Lämnade då Mimmi i hennes lila värld och åkte hem till min egen binge!

Fy vad det kändes trist att åka hem efter att bara legat där i sängen och mått tjyvens..... Vi får prova nån fler gång!! om du törs bjuda dit mig igen, vill säga....

Inge DollarStore blev det heller.....jag som skulle shoppa gardiner. Skit också!!

BTW, Marie smsade på måndagen och var inge vidare i magen hon heller..... Usch, nu har jag spridit smittan vidare....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: