lugnistormen

Påsken från början till slut

Kategori: Allmänt

Ja, då var man hemma igen, påsken är över och allt är som vanligt!

Men jag har haft en väldigt bra påsk!  Lite trist att inte vara med barna hela påsken, men jag har haft annat trevligt sällskap.

Fredagen hemma bjöd på sol, god mat och lite vin. Jag, pojkarna och Micke åt god älgstek med potatisgratäng! Mumsfillibabba

Jag träffade min första fluga för året; Välkommen till Torvalla lilla vän!

Ser du flugan som spatserar omkring på mitt balkongräcke?

Lördagmorgon blev det till att kliva upp tidigt för att packa lillkärran och sen dra mot fjällen. Fick sällskap av Vera och Sunny också. Vera är en vän och Sunny är den där lilla svarta pudeln jag brukar dras med ;o)

Sunny vilar

Solen sken och det var helt underbart när vi kom till Duved. Värdparet var ute i backarna och kom inte hem förrän sent på eftermiddagen.....men vad gjorde det?? Det fanns ju allt jag behövde: sol sol och sol!!
Johan, Elin och Jonas var på plats och tog emot oss på soldäcket, och där satt vi sen tills det var dags att husera i köket inför middagen.

Det blev sen en tidig kväll för mig då jag var väldigt trött. Jag tror inte att det vara nån som satt uppe speciellt länge faktiskt.
Söndagmorgon och äggmålning stod på agendan.


Själv körde jag med äggvästar som man trädde på ägget vilket man sen doppade i kokade vatten i 3 sekunder. Snyggt och enkelt, sörru! 
Sen blev det skidtur till Lillåstugan, för att där smaska på en våffla.


Det var bara Jonas som hade stålars så det blev en dyr skidtur för honom..... 55 kr x 7 
Tack för det Jonas!!

Och för att vara väldigt tydlig; NEJ, jag åkte inte skidor, jag promenerade dit tillsammans med Anki och jyckarna.
Det var en jobbig promenad, tillochmed Ozzy blev väldigt trött...


På väg tillbaka till bilarna började det att regna litegrann. det gav med sig när vi kom till Duved så då blev det korvgrillning på baksidan. Pojkarna Ekdahl stod för grillningen.....eller Henrik grillade till sig och Johan till alla andra ;o)


Servering och dukning var kanske inte den smakfullaste.....inte för mig iallafall, jag avskyr ju fötter...

Men va fasen, korven var god och jag var hungrig så det slank i!

På kvällen blev det restaurangbesök. Hade inte med mig nån kamera dit :o(
Vi hade bokat bord på nåt ställe som hette typ Fjällgårdspuben.... eller nåt liknaden iallafall.
God mat och gott vin, mycket trevligt sällskap på det. Vi hade en superrolig kväll!
Jag åt röding = mums mums!

Måndagmorgon kom med mulet väder. När det började att ösregna och hagla insåg jag att det var dags för mig att åka så de andra kunde få lite sol. Jag är en sån som drar med mig regnet dit jag åker, ska berätta om det en annan dag! Jag har verkligen lyckats få det att regna där man minst väntade det ;o)

Kom hem vid 14-tiden och sen var det bara att dra till arbetet som började 15.
Ja, på den vägen är det..... hemma igen och nu är det jobb o jobb igen.

Men det här var min påsk i några ord och några bilder, lite komprimerad men ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: