lugnistormen

Grrrrrrrrrr

Kategori: Allmänt

Är egentligen för uppskakad för att skriva.....men försöker ändå!

När jag skulle till jobbet idag blev jag lite sen, så jag tog bilen. Christian kom senare på eftermiddagen och hämtade den för han och Henrik skulle åka till Thomas.

På min promenad hem från jobbet ringde mobilen, det var väl vid 21.15 och ringde från skyddat nummer.
Först är det alldeles tyst i luren.....sen utspelar sig följande samtal, typ:

Jag:        Ja, Mia.....
                Hallå??!!
Chrille:   Hej mamma, bli inte arg nu....
Jag:        Har du krockat?
Chrille:   Nej..... men....
Jag:        Vadå?
Chrille:   När jag hade hämtat upp Henke och vi skulle åka till Thomas så råkade jag köra för fort....
Jag:        Har du blivit tagen av polisen?
Chrille:   Ja......och...kan du komma och hämta mig.... jag får ju ínte köra nåt mer...
Jag:        Men va fan, Chrille....... Nä....Menar du allvar?
Chrille:   Ja, du måste komma och hämta mig...kan du det?
...
....

Jag sa INTE vad jag tänkte, ska jag säga.... Grabben tog körkort i onsdags, en vecka sedan,,,,
Mina ben skakade, min mage vändes ut och in och tårarna brände bakom ögonlocken....jag tror till och med att det snurrade en hel del i huvet.
Jag var precis hemma så jag lutade mig mot brevlådan för att inte svimma. Chrille fortsatte att prata o jag svarade, vet inte riktigt vad nån av oss sa.... Jag kände att jag blev så himla ledsen...
Samtalet fortsatte:

Jag:       Men hur ska jag kunna hämta dig? DU har ju bilen.
Chrille:  Du kanske kan ta en taxi?
Jag:       Jaaaa, vart är du då?
Chrille:  Just nu hos Thomas....

Här var jag tvungen att sätta mig ner ute på bron.... benen bar inte längre.

Jag:      Menar du att du har kört för fort, blivit tagen av polisen och nu inte har nåt körkort längre?
Chrille:  Ja.....
Jag:      Nä, fan nu börjar jag att gråta.....
Chrille: Då säger jag så här då, mamma: April april.....

Jag:     Va? Skämtar du?
Chrille: Hahahaha, jag har ju inte lurat nån idag och visste att det här skulle gå hem! Henke håller på att dö av skratt!!

Jag skrattade INTE, jag tror att jag skrek nåt....som även grannarna hörde då det var på väg ut precis samtidigt.... Kan sluta med att jag blir anmäld för nåt som har att göra med "användande av väldigt fula ord till sin son".

Jäkla unge!!!!!!!! Jag är fortfarande alldeles knäckt.....och Henke ska också få smaka på mattpiskan!
Just nu kan jag inte tycka att det var roligt....men kanske i morrn när benen slutat skaka och magen har lugnat ner sig.

Nu hoppas jag bara att klockan ska bli 00.01 så att det är slut på den här dagen......

Dessutom hade de mage att spela in hela samtalet..... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: