lugnistormen

Hoc est corpus - Detta är min lekamen

Kategori: Allmänt

och fy fan för det (läs den)!

Nä, nu får det vara nog, nu måste kilona bort!!  Men HUR??
Det finns så många olika varianter på bantningsmetoder så jag blir alldeles yr i huvudet! och jag får dessutom väldigt svårt att välja en, så jag tar flera och kombinerar ;o) och det blir ju inge bra..... Det fattar väl alla??? Det går ju inte att äta GI samtidigt som jag vräker i mig pasta?!?!?! Men vad ska man göra då när man älskar pasta, bröd och potatis??  
Jag börjar med GI, äter fett och ägg och annat smaskigt som nötter och avocado.....men sen kan jag inte låta bli att ta liiiite pasta och bara EN macka. Åsså har det gått åt pipsvängen, suck!

Nu är det ju inte så att jag sitter och vräker i mig en massa onyttigheter hela dagarna och aldrig rör på mig. Nä, jag äter ganska bra (mesta tiden) och promenerar varje dag.
Jaja, det kanske är svårare att få bort kilon som man dragit på sig genom att man ätit medicin? Visst är det så? Och sen är det ju mycket svårare att gå ner när man fyllt 40, eller hur????

Nä, det är kanske dags att jag slutar lura mig själv.
Det finns ingen annan än jag som kan göra nåt åt det här. Det är ju bara att äta nyttigare och börja träna! Så det ska jag göra........vilken dag som helst!

Sen är det ju så att det är ingen annan än jag som kan bestämma nåt om nåt i mitt liv, det är bara jag som kan se till att jag mår bra, och får leva det liv jag vill .
Vill inte ha det så här....så det är nog dags att jag ändrar på det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: