lugnistormen

Dies diem docet - Den ena dagen är den andras lärare

Kategori: Allmänt

Nytt år,  nya utmaningar, nya möjligheter står för dörren.
Känns som att det är dags att göra en liten tillbakablick på året som gått. Jag vill inte göra om samma misstag men vill gärna fortsätta på de bra saker jag gjort.

Jag har bytt jobb, till ett som passar mig och min bitivs värkande kropp mycket bättre. Det är väldigt positivt!  Det är ju inte mitt drömjobb trots att jag gillar det jag gör!

Jag har också påbörjat och avslutat en utbildning under året. Jag har läst en 1-årig kurs på Härnösands Folkhögskola, Jouristutbildning. Det är nog det töntigaste namn jag kan tänka mig,  på en jätteviktig utbildning. Man läser ämnen som är viktiga om man ska jobba på en Kvinnojour. Ja, jag gillar verkligen inte namnet på den, så jag har sagt att jag gått en utbildning i kvinnojourskunskap! Punkt!
Ska väl säga att det är det som är mitt drömjobb, att få arbeta på en kvinnojour. Det kommer nog inte att bli så, speciellt inte om jag blir kvar här i Östersund. Här finns redan två anställda på jouren och alldeles för lite pengar för att ens egentligen klara deras löner. Synd är det :o( då det behövs! Jag jobbar ideellt istället, i den mån jag har möjlighet, och hoppar in ibland när de ordinarie är borta.

Jag har återfått kontakten med människor som egentligen står mig nära men som av någon anledning inte haft plats för mig i sina liv på många år. Orkar inte gå in på detta mer än så. Det känns iallafall bra hittills, vi får se hur det blir. Det kan ju vara en början på något väldigt bra.

Jag och min man har separerat, eller vad man ska kalla det. Vi bor inte ihop längre och jag vet inte vad som händer med oss framöver. Det är bra att vi gjort nånting iallafall, även om jag inte tror att detta var det bästa sättet. Nu vet jag inte om detta är postivt eller negativt, det känns olika olika dagar så att säga. Snacka om känslomässig berg-och-dalbana.

Misslyckats totalt i min önskan om att gå ner i vikt :o( Antagligen beror detta på att jag inte varit helt motiverad pga att jag mått ganska dåligt stundvis. Jag tror på ett bättre resultat nästa år!!

Sålt mitt radhus som precis renoverats klart precis så som jag ville ha det. Det känns jättetrist, men jag hade inte råd att bo kvar själv.

Köpt en ny bil med manuell växel ;o) Ja, det är stort för mig!!

Jag har märkt att jag har vänner som endast är vänner när det passar dem, när de har tid! Det känns tråkigt tycker jag. Är man vänner har man väl alltid tid och möjlighet att ge åtminstone en minut av sin tid?!?! Jag vet inte, kanske är jag känslig. Men får ändå känlsan av att jag egentligen inte duger.....men kan klämmas in om inget annat finns på schemat.
Hittills har jag accepterat detta och funnit mig i att behandlas så trots att det gör ont i mitt hjärta.



Det känns ganska bra att checka av det avverkade året. Det blir som lite klarare vad som varit bra och dåligt.

Och det finns mycket mer att blicka tillbaka på men nu har jag inte tid. Ska färga håret, packa, rasta vovve, handla mat och äta med mina gossar innan jag ska åka på bröllop! En av mina systerdöttrar ska gifta sig i Idre kyrka i morgon! Det ska bli roligt att få vara med.
Jag kanske fyller på med mer lärdomar senare....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: