lugnistormen

Storm ute, storm inne, storm i hjärta och storm i sinne

Kategori: Allmänt

Precis så känns det just nu! Det känns, med andra ord, inge bra......

Har fått operationstid nu iallafall. Den 29/3 blir det.
Har inte funderat så mycket på det där förrän igår, faktiskt. Då kom jag helt plötsligt på att jag ju faktiskt inte vet vad det är jag har där på äggstocken i magen :/ Tänk om det är nåt elakt....som inte går att få bort....
Så jag gjorde som jag brukar göra när jag vill veta nåt, jag googlade! Det är ca 800 kvinnor per år i Sverige som får cancer på äggstockarna och av dessa klarar sig de allra flesta.  Det kändes positivt att läsa! För ett år sen, när jag opererade bort livmodern, såg de ju inget annat än endometrios på äggstockarna. Det kan ju inte ha hänt så himla mycket otäckt där inne på ett år, tycker jag! Så det som de såg är nog cystor eller endometrios, tror och hoppas jag! Men som sagt, det kan vara nåt annat och jag får ju inget veta förrän efter operationen. Känns som en lång lång väntan. Ska även ta prover, det finns tydligen nåt blodprov man kan ta också, för att kolla om det är elakt eller inte. Bara att vänta, men det känns lite jobbigt även om allt kommer att ordna sig!

Ja, det var en av de saker som strular runt i huvet, magen och hjärtat på mig!
Varför kan det bara inte få vara bra????
Nu ska jag springa till tvättstugan och sen ut med vovven innan jag ska ner på jobbet igen!

Håll i hatten, hörrni!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Oj Mia. Hoppas innerligt att det bara är nåt fjuttigt (läs: inte jätteallvarligt utan bara endometrios)(det är inte så bara heller, men att det går att fixa till). Vill du prata, fnittra eller dricka kaffe så finns jag. Även om jag verkar frånvarande just nu så finns det tid, promise! Tänker på dig/Lena H

    2012-03-13 | 21:09:33

Kommentera inlägget här: