lugnistormen

Pushing 46 (50).......

Kategori: Allmänt

Var till vårdcentralen i morse och fick träffa en läkare för första gången, angående mitt blodtryck. Jag har pratat med två stycken olika snubbar på telefon som skrivit ut medicin och höjt o sänkt doser genom små korta telefonsamtal eller via nån nonchalant sköterska. Men nu fick jag alltså träffa en farbror doktor, på riktigt :) Det var dessutom en tredje snubbe, jag har aldrig pratat med eller ens hört talas om denna man!
Jag var iväg och tog en massa prover i fredagsmorse. Det var dessa jag skulle få svar på idag och sen skulle bt kollas och så då.
Jag är tydligen frisk som en nötkärna, har värden, hjärtslag och bt som en fin 30-åring sa han :)
Snacka om att det var najs stämning i vårdcentralens lilla rum :) Men du vet ju!!

Sen tog jag mig friheten att på blodtryckskolltiden även fråga om mina nytillkomna födelsemärken/leverfläckar. Snälla farbror doktorn tog inte alls illa upp utan plockade fram lupp och tittade på vartenda märke jag visade upp. Men sen, meine freunde, sen drog han ner den härliga, trevliga och mysiga stämningen vi byggt upp, jävligt mycket!
- Det där Maria, är åldermans(eller kvinns- om du hellre vill)vårtor! Såna får man när man kommer upp lite i ålder! klämde han ur sig...

Njaaaaa, han sa aldrig hur gammal han tyckte att jag borde vara som drabbats av åldermansvårtor...men jag kan ju dra ifrån några år iallafall med tanke på de andra värdena. Så min kropp, hjärna och hjärta kanske är typ pushing 46....å det får jag väl vara nöjd med, det ju är så :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: