lugnistormen

Tillbaka

Kategori: Allmänt

Åååhhh vad mysigt vi hade det i Duved i helgen :o)
Fredde och Henke har åkt skidor för hela slanten! Bra det, för det blir inte så mycket "uteliv" för Fredde här hemma. Lite kul när Henke säger  "Kom igen nu Little man, nu måste vi ut i backen, din mor har betalat 530 kronor, så bara åk!!" Det märks att det bor en liten smålänning i Henke ;o)

Anki gjorde sig en enmilatur i spåret på lördagen, jag gjorde mig en tvåtimmarstur i shoppingen. Vi var ungefär lika slitna när vi kom hem. Det säger en hel del om min kondis, eller hur??

Var tvungen att pusta ut framför brasan med ett glas väldigt gott rött vin :o) och sen blev jag pigg och glad igen!

Orsaken till att jag var tvungen att shoppa loss var att jag glömde min nescessär hemma! Klantigt som tusan och väldigt olikt mig!! Men nu hade jag den turen att det av någon mycket underlig anledning låg två par linser i en liten medicinväska som jag av någon ännu märkligare anledning hade tagit med mig! Snacka om tur! Annars hade jag inte sett ett skit på hela helgen, eftersom glasögon och linser låg så fint i nescessären!

Vi åt och drack gott, vi bastade och promenerade och vilade och tittade på Let´s dance och självklart Melodifestivalen:o)


Den här omgången tyckte jag att EMD var bäst. Visst de sjöng lite si o så bitvis, men hela framträdandet var kul och låten satte sig direkt!
Molly, som det har skrivits så himla mycket om, sjunger ju jättebra! Men fasiken vilken jäkla tråkig låt! Det hände ju ingenting överhuvudtaget i den.
BWO - hmmm, gillar inte riktigt dem..... Grabben sjunger bra, men de andra två clownerna kunde han väl skippa! Låten ok.
Velvet - Nej, fy!
Sofia - Ööööhhhh, var inte det här den svenska uttagningen????? Bläää, vilken skit!
Maja gillar jag helskarpt!! Mmmm, så är det!
Rigo & Topaz Soundsystem feat. Red Fox är inte direkt min tekopp, men Fredde gillade dem!
Rickfors Rickfors din gamle man.....

Jaja, på det stora hela var det ganska tråkigt. Jag är glad att EMD gick vidare, lite ledsen att Maja åkte ut.....men egentligen så skiter jag ju i vilket som. Fast det är kul att sitta och bry sig, kommentera och veta bäst under några timmar :o)

När det gäller Let´s dance så är jag glad att Scott åkte ut, han verkar inte vara någon trevlig prick!

När vi kom hem igårkväll hade Chrille lagat middag! Spagetti och köttfärssås! Mums mums! Nu har han visat att han kan, så då vet vi det..... Noteras och kommer att användas:o)

Nu ska här jobbas i dagarna fem, och sen är det sportlov! Har hyrt en stuga i Ottsjö, så där kommer jag o Fredde att vara, Chrille blir nog hemma han. Fredde tar med sig en kompis som stannar hela veckan. Söndag till onsdag kommer hela klanen Skyttberg dit också :o) Då blir det fullt hus minsann, men jätteskojigt!

I morgon är det dags för badhuset igen. Jag och Lena såklart! Lena tar även med sin dotter Denise (Grattis på fördelsedagen, Denise!!) med pojkvän och jag har lockat med mig Canberra-borna Nina (Grattis, grattis, Nina!) med familj! Härligt härligt!
Nu lockar duschen......
Ha det!

Kommentarer

  • Denise genom Lena säger:

    Tack, tack från Denise..ses i morn.

    2009-02-23 | 17:10:46
  • Åsa....systerdotter säger:

    Jag tyckte Rickfors va helt klart KUNG!!!!!!!!! Gud vilken bra låt... mee like

    2009-02-23 | 22:58:30
  • lena skyttberg säger:

    Halloj du skojjiga!!

    Klanen Skyttberg kommer på söndag, men stannar tills tisdag... Vi hörs innan dess.

    KRAAAAAM!!!

    2009-02-24 | 17:16:32

Kommentera inlägget här: