lugnistormen

Cykel-tur

Kategori: Allmänt

Nån gång mellan fredag eftermiddag 15.00 till lördag eftermiddag kl. 16.00, förra helgen, var det någon/några som tog sig en olovandes cykletur med min cykel! Eller Chrilles cykel kanske det är..... det är iallafall en damcykel. Ggrrrrrrrrr, vad arg jag blev. Nästan mer på mig själv än på tjuven.
Den stod utanför vår dörr, olåst. Hur dum får man bli???
På fredag förmiddag tänkte jag att jag kanske skulle ha flyttat upp den på bron, men det gjorde jag inte eftersom jag skulle sätta på låset. Hittade inte låset direkt, så jag struntade i det med. Åkte en sväng på Jula, stod där och höll i ett nytt lås men bestämde mig för att inte köpa det, eftersom jag ju hade ett lås hemma....nånstans,
Stack iväg på jobbet på eftermiddagen och kom hem ett dygn senare och var då en cykel fattigare! Så kan det gå!

Cykeln är köpt begagnad för två år sen av en tjej som hade haft den i 2 månader, hon tyckte den var för tung och klumpig. Jag vet att jag fick kvitto och papper med ramnummer och sånt, men självklart hittade jag inte ett enda papper angående den här cykeln. Normalt har jag ordning på alla papper och kvitton, men självklart har nån tomte ätit upp just de här.
Alltså ingen mening att göra nån polisanmälan.....bara att acceptera att jag köpt cykel för flera tusen åt nån annan och se det som lärdomspengar. Surt sa räven!

I morse vaknade jag och tänkte att " Nä, jag ska åtminstone prata med polisen". Sagt och gjort, jag åkte ner för att göra en anmälan ändå. Och då helt plötsligt där innanför dörren på polisstationen står den, min cykel!! Gissa om jag blev glad!! Det var en tjej som hade lämnat in den, hade hittat den i Ängsmon!! Tack tack tack till dig tjejen!! Hon ville ha en hittelön som hon givetvis fick!!
Det kallar jag cykel-tur!!
Nu gäller det bara att hitta nån med stor bil som kan hämta hem den åt mig!!


Och låset.....har jag inte hittat igen eller köpt nytt ännu. Så den står kanske säkrast kvar hos polisen ;o)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: