lugnistormen

Dulcis vita - Behagligt liv

Kategori: Allmänt



Åhhh, vad det är skönt att vara ledig :o)
Nu har flera av mina lediga dagar gått och jag har ändå några kvar då jag kan slappa och bara ha det skönt!

Julaftonen förflöt fint. Efter jobbet hämtade jag Christian som var hos farmor o farfar, åkte hem och tog mig ett skumbad. Det var skönt och avslappnande.
Sen kom Micke hit och lite senare kom Fredrik hem.

Det blev lite glögg, god mat och julklappsutdelning.
Tomten kunde inte komma så M fick ansvar för klapparna och luvan.


Alla verkade nöjda med sina paket, så även Ozzy som dock hade lite problem med att öppna dem ;o) 


Jag fick bl.a en jättefin ljuslykta som F gjort, MammaMia-filmen x 2, Lips (F fick ett XBOX 360) och en ängel. Jag måste ha varit ganska snäll som fick så många paket!! En av MammaMia-filmerna lämnades tillbaka och lades som grund till Sex and the city-boxen :) Tack för den C och M!!

Framåt kvällen fick vi ett litet besök av en kompis till C. De sjöng Lips så det skrålade över hela Östersund, men kul var det. Vi spelade även Guitar Hero, man kunde sjunga där med. Ingen av oss var speciellt tonsäker.....



Juldagen gick den med i lugn o ro. På kvällen hängde jag dock på en tjej ut. Vi gick på Plaza, vilket inte var så jättekul...trots det blev jag kvar ute till de stängde. Jaja, nu är det gjort och jag tror inte att jag gör om det nästa juldag.

Annandagen blev det 19-årskalas. C fyllde år så vi åt middag ute på restaurang. Sen slappades det i soffan!

Nu är det en vanlig lördag igen! Ganska skönt att julen är över. Nu vill jag se fram emot ljusare tider och rensa ut allt det gamla! Helst skulle jag vilja slänga ut alla julgrejer i dag, men jag får nog vänta tills efter nyår iallafall.

Jopp, så här behgaligt har jag haft det i julhelgen :o) Och många sköna promenader med vovven har det blivit. Det har ju varit så härligt väder.

I morrn åker jag o F till Duved. Där blir det skidåkning samt att det utlovats både god mat, årgångsvin och underhållning!! Ska bli treeeevligt det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: