lugnistormen

2012

Kategori: Allmänt

Ingen mening att börja ursäkta mig eller förklara nåt....... det är bara så här! Ibland tycker jag det är kul att blogga och däremellan kan det gå fleeeera månader utan att jag ens tänker på det.
Säger som Chrille ofta sa när han var liten " Man vill om man vill"!

Nu är det iallafall Nytt År! Skönt tycker jag :)

2011 bjöd på diverse....... ont, glatt, kärlek, operation, brustna hjärtan, sjukdom, friskhet, viktnedgång och jävlaskittamejfan ditouppgång med, sommar, sol, regn (såklart), slätrakning, ihopflyttning, Sundsvallsflyttning, jobb, ledighet, dikeskörning, vänner, ovänner, tonåringsfasoner, humör, humor, jävla-massa-bilkörning, för lite husvagnscamping, en massa tältande, utlandsresor, båtresa,

Jag hoppas 2012 kommer att bjuda på minst lika mycket :) Mer av de goda sakerna vill jag, och såklart mycket mindre av det inte så goda. Vill ha en massa......snygg kropp, mycket pengar, stuga, bli frisk(are) o må bra(bättre), nytt jobb o boende i Sundsvall kanske....eller allra helst i Sthlm, husvagnscamping, utlandsresor,

Det är ingen mening med dessa Nyårslöften.....jag vet det. Har i många år lovat mig själv att Nu ska jag bli smal 
Har jag blivit det??? Näääää, tvärtom va! Kanske jag ska lova mig själv att detta år ska jag bli ännu tjockare.....då kanske det blir tvärtom då också ;)
Ingen mening att lova mig själv att börja träna mer.....nä, jag har gjort det så många gånger och jag är fortfarande lika lat!
Å att lova mig själv att äta sundare.....va är det för löfte??? Hur kan man lova sig själv att man ska avstå från livets goda saker såsom choklad, god (fet) mat och gott vin??? Nä, det tänker jag då inte lova, varken mig eller nån annan. Jag vill njuta av att äta gott och göra härliga saker!

Så, jag kanske ska avlägga ett NYÅRSLÖFTE iallafall.....

Jag, Mia Ludvigsson, lovar mig själv att jag ska äta gott, dricka gott, göra roliga saker, umgås med härliga människor, ta bort det/de negativa ur mitt liv och istället fortsätta älska & vårda det/de bra! Inte lägga tid & energi på meningslösa, korkade och elaka skitsaker eller skitmänniskor!
Jag ska fortsätta att slappa i soffan, ta långa promenader med vovsingen, läsa bloggar och deckare med häftiga mordhistorier, titta på House och intelligensbefriande såpor, sitta i timmar med kaffekoppen och datorn, dricka vin o sjunga karaoke ........
(kanske fyller på när jag kommer på mer roliga saker ;))

Det ska jag väl klara av?

Nu ska jag ta bort julgranen! Hejhej!

Kommentarer

  • Laiza säger:

    Låter som ett perfekt nyårslöfte :)

    Önskar dig ett fantastisktt 2012!

    Kram

    2012-01-02 | 14:18:05
    Bloggadress: http://laizas.blogspot.com
  • Mia säger:

    Tack :) Detsamma önskar jag dig!! Kramkram

    2012-01-02 | 14:50:47

Kommentera inlägget här: