lugnistormen

Änglar

Kategori: Allmänt

Jag samlar på änglar jag :) Jag har alltid gillat änglar, men inte varit nån direkt samlare förrän för 10 år sen. Jag var då i USA och jobbade under ett par veckor. En natt drömde jag att jag gick in i en jättestor galleria och i första butiken slår jag huvudet i en grön ängel som hänger ner från taket. 
På morgonen, vid frukosten, berättar jag om drömmen för mina kollegor och sen var det inget mer med det.
Efter arbetsdagen åkte vi till en jättestor galleria och jag springer in i en grön ängel :)) Gissa om jag blev överraskad och full i fniss! Sånt kan ju bara inte hände, liksom.
Kollegorna sa iallafall åt mig att genast inhandla ängeln, vilket jag såklart gjorde. Efter det så har jag svårt att låta bli att köpa änglar. De ska helst vara lite annorlunda. Inga söta näpna keruber, utan gärna lite roligare. Visst, jag har flera sötingar med. Man kan ju inte diskriminera dem bara för att de är söta.

Brukar ofta köpa en ängel när jag är ute och reser, men i Prag gick det inte att uppbringa en enda. Till slut blev jag nästan manisk, gick in i butik efter butik efter butik.....men hittade ingen. Konstigt, tycker jag. Måste åka tillbaka och leta en gång till ;)


Den här änglen sprang jag alltså på i USA

Den är lite väl änglig och fin, men jag kunde såklart inte låta bli att köpa den.

Det här är min senaste ängel. Helt underbar ♥

Jag satt en morgon i soffan och surfade och TV'n stod på. Helgmålsringning började och jag stängde konstigt nog inte av. När jag tittade upp så hängde den underbaraste Ängeln på den öppna spisen bredvid prästen. Skrev ett inlägg på Facebook, om det. Några dagar före jul fick jag ett meddelande om att en julklapp levererats i min brevlåda, från underbara Annika Öberg. Åååhhhh så glad jag blev! Tack tack fina du!

Jag gillar verkligen alla mina änglar :) å det verkar som att nån annan gör det med.... eller iallafall gillar att busa med dem/mig.
Jag har ett vitrinskåp på väggen i vardagsrummet. Där i har jag massor av änglar. Jag brukar stå o titta på dem ibland och minnas vart jag köpt dem eller vem jag fått de av eller bara njuta av dem.
Ofta när jag tittar in så är det en himla oreda bland dem. De är flyttade, vända, nedlagda åssåvidare. Tycker att det är lite märkligt eftersom ingen rör skåpet. Det är ju egentligen bara jag som överhuvudtaget ser det.

I dag när jag kikade in så var det oreda på några av hyllorna.......

Så här brukar de inte stå. På mittenhyllan har den röda ängeln till och med vänt ryggen till. 

Jag ändrade tillbaka som de ska stå och som de stod för några dagar sen:
Ska bli spännande att se när de flyttas nästa gång :)

Vad kan det bero på? Kan det vara ungarna under som skriker så högt att det blir skakningar i väggarna här uppe hos mig? Eller är det min lilla änglamor som är på besök? Ja, inte vet jag.....



Kommentarer

  • Lena säger:

    Åh Mia va mysigt att du är tillbaka i bloggisvärlden..så jag har nåt mer att läsa. Har varit in då och då men IDAG såg jag ju att du hade skrivit mycket..jihoo.. Änglar finns dom? JA, JA, JA det gör dom...Jag har lovat mig själv att hittar jag någon ängel till min samling som är unik, ska jag köpa två nästa gång...En till dig och en till mig..vi äro änglalika du o jag. Kram

    2011-01-03 | 22:03:15
    Bloggadress: http://lenahammarfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: