lugnistormen

Snart midsommar!

Kategori: Allmänt

Hejhej!

Jag jobbar i natt och nu är det lugnt på bygget, men det är fortfarande lite tidigt att sova så jag tänkte skriva en liten hälsning här på bloggen. Det hör ju inte till vanligheterna att jag gör inlägg här inte ..... ;o)

 

Jag har tagit ett beslut! Har funderat fram och tillbaka....mest tillbaka eftersom jag inte riktigt vill. Svårt, men välbehövligt! Nu när det är taget så måste jag säga att det har lugnat ner sig i min mage. Jag mår inte alls lika dåligt som jag gjort under några månader. Men jag är ledsen, väldigt ledsen :o(
Jag vet att det kommer att gå över, så det är bara att trava på!
Jag är hellre ledsen ett tag än att ha det som det är nu.

Tror & hoppas på en ljus framtid och kärlek! Bara jag valt rätt väg.......

 

I morgon är det midsommarafton! Vad ska ni göra?
Jag ska åka till en stuga nånstans i Hammerdalstrakten och umgås med Lena, Hans, Tomas med flickvän och Micke. Ozzy ska såklart med också. Hoppas på fint väder och trevligt umgänge......tror mer på umgänget än vädret, faktiskt ;o)
Ska plocka sju sorters blommor och se vem jag drömmer om......antagligen kommer jag inte att kunna sova utan får ett rejält allergianfall :o) men det kan det vara värt!
På midsommardagen är det visst bilbingo i Häggenås å dit ska vi!!

Fredde är med sin far o Mona i Finland, de skulle på nåt bröllop. Kul!! Trist bara att jag inte fått nån kontakt med sonen. Har provat ringa o smsa....men ingen respons. 
Den äldre ska väl umgås med polarna och ha det gött. På måndag börjar han sin fasta anställning på 118100. Kul tycker jag! Då vet jag att han har pengar varje månad till hyran :o) Han flyttar till egen lya den 1/7! Kul tycker jag! Jag tror att han tycker det ska bli riktigt skönt att flytta! Å det är väl inget konstigt med det, han är ju 20 år.
När han pratade om att flytta, för ett bra tag sen, så lovade jag bort mina soffor till honom......och nu är det alltså dags! Jag gillar mina bruna, fina soffor, men har varit sugen på en stor soffa med divaner så nu har jag köpt mig en sån :o) Kan inte hämta den förrän de andra sofforna är ute, så jag får vänta en vecka till!


Undra vart släkttrollet ska flytta den här gången då?????

Om en månad sitter jag i Vålbacken tillsammans med mina underbara släktingar! Kan inte fatta att tiden går så fort! Snart är vi där och fan vad kul vi ska ha!!! Tänk att det är ett helt år sen vi var på Öland! Längtar som en tok!!!! Den 23 börjar träffen och den 25 åker de hemåt igen. Lyckligtvis stannar nog Sandra, PM och Julia några dagar till :o)  Kuligt! Ja, alla som vill får stanna, såklart! Jag ordnar med plats om det är så!!
Hoppas ni alla fått inbjudan och informationen som jag mailat ut! Om inte så hör av er!



Många härliga hundpromenader har det blivit de senaste månaderna. Många av dem tillsammans med min kära vän Anki och hennes vilde Milton. Tog en så fin bild på Milton häromdagen, men då mådde hans matte inte så bra så hon var inte med :o(


Här är en bild på Milton och Ozzy, när de vilar efter en långpromenad.

Stiliga killar!

Nu kan jag snart gå o lägga mig! Det ska bli skönt, är ganska trött. I morgonbitti så sticker jag härifrån kl. 9 och åker då handlar lite. Sen hoppas jag att Micke vaknat till liv så vi kan dra mot Österåsen och hämta husvagnen och sen dra till Hammerdal......men jag vet som sagt inte vart vi ska! Får ta o ringa Lena i morrnbitti o kolla!

Ha en underbar midsommar allihopa!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: