lugnistormen

Sportlovsdagbok

Kategori: Allmänt

Lördag 28 februari


Jaha, då var vi på plats i Ottsjö då.... det var lite längre hit än jag trott och lägenheten är kanske inte i det allra bästa skicket. Men nu har jag städat o diskat in mig, så nu ska jag väl klara av att vara här ett tag ;o)

En liten kaffetår på trappan i solskenet var helrätt!

Middag och melodifestival avverkat. Nu är det snart den stenhårda sängen som hägrar...



Denna omgång av dessa skönsjungande individer var något bättre än de föregående omgångarna, tycker jag- Och bäst av dem alla var ------ Becker!! Kommer inte ihåg vad gruppen hette, men jag vet att jag verkligen gillar Johan!

Sen måste jag erkänna att en annan favorit var hon Malena, operasångerskan! Skithäftigt!!

Thorleifs, mina gamla barndomsidoler, var bara pinsamma...


Nu ska här sovas! Om det går, för Micke har eldat så det är som en bastu här....



Söndag 1 mars


På morgonen åkte vi och dumpade Fredde o Marcus i backen och sen åkte vi runt och kollade litegrann. På eftermiddagen när vi hämtat hem trötta pojkar från backen hade Lena kommit hit med sina tre änglar. Vi (eller Lena var det väl) lagade mat, supergod kyckling i sås och ris till det.

Lite vin fick vi i oss också ;o) och hade en mysig kväll. Eldade gjorde vi så barna klagade på värmen!


Måndag 2 mars


Backen igen. Ganska fint väder!

Fredde, Daniel, Tobias och Marcus redo för pisterna


Många barn o liten stuga, men det är härligt med alla fyra tonårspojkar som låter precis likadant ;o)

Man vet inte vem som ropar eller pratar, de har en så härligt sprucken stämma. När det ropas "mamma" är det bara att svara - både för mig o Lena - nån av oss ropar de ju på!

Åsså Elina, hon myser mest med Ozzy hon och tittar på Highschool musical (tror jag det heter....)!


Jag o Lena tar det lugnt och slappar.....eller jag iallfall :o) Lena hon lagar mat och diskar för brinnande livet. Hur ska det gå när hon åker hem?? Snacka om att jag känner mig bortskämd eller med ett annat ord: SLÖ!


Tisdag 3 mars


Kanonväder!! Me like! Varit i Trillevallen hela dagen och njutit av vädret.


Jag o Lena myser i solen

Korvgrillning på lunchmenyn och rester till middag, men det var jäkligt goda rester vill jag påpeka!!
Lena tog sen sina barn och åkte hem till Torvalla.

Nu ligger jag i soffan och gluttar på TV, saknar internet och tycker att det är lite trist att vara ensam... Ja, jag har ju Fredde, Marcus och Ozzy....men ingen vuxen att umgås med. Känns lite tråkigt och ensamt och ledsamt. Säger som Sverker Olofsson skulle sagt : Ska det va så här?


Klok man!

Äsch nu får det vara slut med att tycka synd om mig själv, så jag tar den ultimata verklighetsflykten till nya breddgrader - jag tar å tittar på Glamour ;o) Där har alla det betydligt värre än vad jag har! Skönt!!


Onsdag 4 mars


Jag var uppe med tuppen - eller så kan man säga att Ozzy väckte mig tidigt som fan.... Ut på promenad och sen lite frukost. Inget vidare väder är det så jag lät pojkarna sova. När de väl vaknade ville det ta det lugnt idag och slappa här i stugvärmen. Framåt 13-tiden hade de ledsnat på det så jag skjutsade dem till backen. Jag o Ozzy stannande kvar och fördrev tiden, men kallt som fanken var det....

När klockan äntligen blev 16 och backarna stängde var jag ganska stelfrusen..... skönt att komma tillbaka och få elda litegrann :o)

Middag, TV och sen bingen. Strömavbrott var planerat mellan 23 - 06, och de höll vad de lovat! Becksvart blev det....hu hu, och jag drömde mardrömmar....


Marcus ber bordsbön innan maten ;o) Fredde vräker i sig!

Torsdag 5 mars


Vaknade till stormvindarnas tjut utanför fönstren....eller var det en massa skotrar som körde förbi???!!! Ja, ett himla liv var det iallafall. Upp, ut med hund och sen frukost - alltså ingen skillnad mot alla andra dagar ;o)

Fick upp gossarna i bra tid, skjutsade de till backen vid 10.30 och åkte sen tillbaka till vår tillfälliga bostad. Jag och Ozzy lekte i snön och slappade i solskenet. Jag gjorde mig en liten skön sittplats på bron, de e mumma för själen det!


Hämtade två slutkörda slalomåkare vid 15-tiden. Gjorde pizza till middag och nu sitter jag här i soffan och ÖNSKAR ATT JAG HADE TILLGÅNG TILL INTERNET!!!!!!!

TV finns det åtminstone, hela 2 tum stor..... eller inte mycket större iallafall. Har den ca 40 cm från ögonen och ändå kan det vara svårt att se alla detaljer ;o)

Micke dök upp framåt kvällskvisten, trevligt med sällskap!

Ett glas svin, lite TV och sen sov jag gott!


Fredag 6 mars


Mulet :o( Blev en sväng till Åre, kollade i affärer. Passade även på att skrämma livet ur mig själv - Jag provade baddräkter. Ojojoj, säger jag bara! Vilken lekamen.....den går inte av för hackor! Hur i helvete har jag lyckats bli så här tjock?? Vem fan stoppar i mig godis och chips på nätterna när jag sover? Och tvingar mig att skippa träning varje dag?? Jag vet inte vem det är, men när jag får tag på den....då jäsingen!


När vi kom tillbaka till Ottsjö blev det lite tacos och Så ska det låta. Kul program tycker jag! Programmet blev absolut inte sämre när de bytte programledare :o) det kanske blir samma med På spåret?!?!

Kollade också på slutet på Let's dance och upprörs över hur Niclas kan åka ut och Elisabeth få stanna! Äsch, ingen mening att hetsa upp sig....

Nu ska jag sova, imorrn ska det städas och packas och åkas hem :o) Ska bli skönt!!

Kommentarer

  • lena skyttberg säger:

    Det var bara kul att laga mat och diska åt dej. ALLT går bra i trevligt sällskap, ju. Hoppas vi ses snart igen. Kramen till vackra damen!!!

    2009-03-09 | 22:26:07

Kommentera inlägget här: