lugnistormen

Första kursdan över

Kategori: Allmänt

Ja, då har jag kommit till Götet, sovit på hotellet, ätit frukost och varit på första kursdan. Än så länge är jag nöjd och glad. Det har varit intressant idag. Det finns en del som kanske inte är direkt "jippi" i  litteratur bl.a...men jag har bestämt mig för att inte vara för kritisk utan ge allt en chans.
Alla på kursen utom jag o M är där i syftet att lära sig denna modell för att ha grupper med funktionshindrade. Jag och M är ju där för Kvinnojourens räkning. Är lite rädd att det kommer att bli för mycket fokus på funktionshinder....men iofs har ju jag användning även av den kunskapen. Jag är ju inte bara kvinnojourskvinna, jag är även vårdare på ett gruppboende. ;o)
När jag gått klart kursen ska jag kunna hålla i pedagogisk gruppverksamhet för barn där man lär sig att hantera känslor. Man ska under 15 träffar hjälpa och stödja barn och tonåringar som upplevt våld inom familjen att hantera sina upplevelser. Låter jätteintressant!
Vi har idag börjat titta på det material som vi ska använda när vi håller i grupperna och som jag fattar det ska vi gå igenom lektion för lektion, hur man lägger upp det och vad man ska tänka på. Ja, kul kul!

Nu är det slapp i nån timme på rummet, sen ska jag o M ut och käka nåt. Blir en tidig kväll, jag är ganska trött.

Måste bara tillägga att det dät personalmötet som jag inte direkt så fram emot....det blev värre än jag nånsin kunnat drömma om! Jag är så besviken! Känns skönt att vara borta i 12 dagar.

Tjingeling!
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: