lugnistormen

Inaktiv och ur funktion

Kategori: Allmänt

Som ni säkert märkt är jag väldigt inaktiv här på bloggen. Orsak till det är att orken tryter :o(
Jag är så trött så trött.....
Mitt nya jobb suger verkligen musten ur mig, känns som all energi går åt när jag jobbar och när jag är ledig sover jag bara - ändå är jag inte pigg när jag ska tillbaka och jobba igen. Vad göra????

Jag har även ett uppdrag som kontaktperson åt en tjej, och om jag eventuellt har några som helst krafter kvar efter jobbet så tar hon dem. Kvinnojouren finns det ingen ork kvar till och inte heller till mig själv, Har inte varit och badat på flera veckor heller. Jag hade iochförsig jour på kvinnojouren från torsdag till måndag. Även om ingen ringde så är det en anspänning och ett måste. Funderar på om jag ska lägga mitt engagemang på hyllan ett tag, för att försöka få tillbaka lite kraft och energi. Tyvärr så är det så få som är aktiva kvinnojourskvinnor, så det kommer att bli ännu mer jobb på de som blir kvar. Jag ska fundera på det ett tag.....
Om jag säger upp mitt uppdrag som kontaktåerson så blir tjejen ensam....och det vill jag inte, det skulle bli för mycket för henne......

Nä fy vad jag klagar! Jag vet ju att det bara är jag själv som kan ändra något, att det är mitt eget ansvar! Och jag har faktiskt tagit tag i delar av det -jag har berättat för min gamla chef att jag vill komma tillbaka, jag har pratat med socialtjänsten om att mitt kontaktpersonuppdrag måste hållas till en träff i veckan (har även pratat med tjejen om det) och jag har bestämt mig för att gå på vattenjympa på lördag! Nu ska jag bara prata med "nychefen", vara bestämd mot kontaktpersonen och hålla mina gränssättningar samt ta mig iväg på lördagmorgon till badet.

Känner mig även lite krasslig, ont i halsen och huvet. Tror att jag lättare blir sjuk när jag är så här slutkörd, så även det kommer att bli bättre när jag drar ner på tempot litegrann.

Egentligen har jag jättemycket att berätta och massa bilder jag vill visa, men jag orkar som sagt inte just nu. I morgon jobbar jag från 10 till 21, så jag antar att jaga bara kommer att hasa mig hem till dusch och sen säng.....fast jag hoppas att jag kommer att skutta hem till dusch och sen till Lena för ett glas vin!! OM jag tänker positivt blir det kanske så...eller??!!

Så nu vänder jag på den här negativa, nedåtgående spiralen!!
Här ska tänkas positivt, i nya banor och se framtiden med rosa glasögon!!

Har äntligen köpt nytt batteri till min stegräknare idag :o) så från i morgon ska här räknas steg! Ska banne mig ta minst 10 000 steg om dagen!!
Jag ska studsa upp ur sängen och göra ett fantastiskt jobb i morgon! Sen ska jag skynda mig hem, ta en dusch och slänga ner en vinpava i cykelkorgen och cykla bort till Lena och ha en jättetrevlig kväll!
Visst låter väl det bättre??
NU ska jag gå ner till min lilla garderob och lägga mig och sova i min sköna säng och hoppas att jag är frisk i morgon när jag vaknar! Natti natti ZZzzzzzZZZzzzzzzzzzz

Och det är 26 dagar kvar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: