lugnistormen

Tiden bara flyyyyyger iväg

Kategori: Allmänt

Å jag glömmer bort, eller egentligen väljer jag bort, att blogga! Konstigt egentligen, eftersom jag tycker det är kul att blogga och vill göra det..... Men jag har aldrig sagt att jag är normal, vanlig eller funkar logiskt på nåt vis! Jag tänker logiskt men gör inte alltid som jag tänker, så de så!

Jag gör väl som jag brukar då, när jag inte bloggat på länge....jag gör en liten uppdatering av livet i allmänhet och några saker i synnerhet.


JOBB - Är kvar och harvar på i gruvan ;) Närå, det låter värre än det är! Jag har det rätt bra, om man bortser från några saker o ting! Har sökt ett par andra jobb bl.a som Kundrådgivare på en begravningsbyrå i stan. Blev kallad till både en o två intervjuer där :) Det var skojigt, tycker jag, med tanke på att det var väldigt många sökande. I slutändan fick jag inte jobbet men det gjorde mig faktiskt ingenting. Själva arbetsuppgifterna vill jag gärna ha men inte på den Begravningsbyrån. Under andra intervjun kändes det inte bra och hade jag blivit erbjuden så hade jag med all säkerhet tackat nej!
Nu går jag i väntans tider...... var på en intervju för ett administrativt jobb för ett tag sen och de borde höra av sig vilken dag som helst, tycker jag. Egentligen borde de väl redan ha ringt.... :/ så jag tolkar det som att jag inte fick det och att de ringer oss stackare som blev utan sist.....
Men jag är inte den som ger upp :) Jag har sett ett par till jobb som jag ska söka! Snart blir det min tur, eller hur??
Kollar även på jobb i Sundsvall, då jag mer än gärna flyttar dit :D Men det är viktigare att Micke får ett fast jobb där, så jag måste nästan invänta honom. Jag kan alltid vicka som uska tills jag hittar nåt, men det är svårare för Mikethebike.

Orskak till att jag vill ha ett annat jobb är till stor del tristess och understimulering! Jag vill ha action och känna att jag utvecklas på jobbet! Jag tycker, ärligt, att det är rätt tråkigt och att jag inte lärt mig nåt nytt på 4 år.... Sen finns det andra orsaker med.....men de törs jag inte skriva om här.

BOSTAD - Ja..... kvar i lägenhet på andra våningen :( Kommer att få ett smärre psykbryt av att bo här en sommar till! Vill ju ner på backen. Tyvärr växer inte fyror på markplan på träd :/
Ska jag stå ut här en sommar till så måste jag nog placera min husvagn på en camping nära stan, så jag kan vara där mycket mycket!! Ska genast ta och kolla på det....eller jag gör det när jag skrivit klart det här.

HÄLSAn -  är det väl si o så med :/ Ett år har gått sen operationen, när jag tog bort livmodern pga endometrios. Jag var frisk som en nötkärna och mådde kanoners i ca 5 månader :)
men nu är det mesta tillbaka som innan :(  Trist som attan och skit mår jag var tredje vecka!
Var och träffade läkaren förra veckan.....och det var inte roligt. Tråkigt nog har jag nåt som inte ser bra ut på min vänstra äggstock. Om det är goda eller onda grejer vet hon inte..... Operation kommer att bli inom några veckor och sen får jag veta. Är sjukt nervös :/

ROLIGHETER - Jag o Micke har varit till Stockholm och kollat på Spamalot :) Skitroligt! Å skönt att få komma bort litegrann, bo på hotell och bara vara i huvudstan. Micke hade blivit uttagen till att testköra Toyota Avensis, så vi åkte nybil också :) Inga större fel på den, förutom att jag fick lite ont i ryggen av att sitta så länge, men det kanke jag fått i vilken bil som helst.
Förra veckan var vi ut o käkade middag med Sabina o Simon . Jättekul att få träffa dem och se att de trots allt verkar må rätt bra! Sen kom Sabina hit i helgen och sov över också, jätteskoj!
Varit till Sundsvall ett par gånger :) alltid roligt!
Tupperware-party har jag haft. Ja, nu blev det väl inte så mycket sålt för stackars Marie men skojigt hade vi iallafall :)
Kan inte komma på nåt mer roligt som jag gjort de senaste månaderna.....men nåt må jag väl ha gjort?
Jo just, jag o Anki o Monica var till Duved en helg. Åt o drack o badade tunna o mös! Superhärligt!


VOVVE - har varit sjuk :( Bajsat blod och kräkts. Varit på sjukhus och övernattat. Väger alldeles för lite. Vi vet inte vad som är fel, men han verkar må lite bättre nu iallafall.
Äter dock inte maten vi blev tillsagda att ge honom :( så det är bara att göra ett återbesök.
Stackars mattes lille skrutt <3


Oj vad tråkigt med bara text....... men nu vet ni vart jag står, är och så! Ska göra ett försök att blogga lite mer regelbundet och roligare än så här! Men, kom i håg att jag bara sa försöka ;)

Tjingeling!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: