lugnistormen

Grå dag

Kategori: Allmänt

Godmorgon!

Jag vaknade första gången vid 5-tiden av att det var så varmt i sovrummet.
Har sovit med stängt fönster i natt, för första gången på flera år tror jag.
Läste nånstans att man kan få huvudvärk om man blir kall om huvudet, så jag tänkte testa. 

Somnade iallafall om och sov till 7.20, och då mina vänner hade jag en sällsynt elak huvudvärk :( 
Låg sen vaken tills både Micke o Fredde hade stuckit. Gick upp vid 8 och tryckte i mig 2 Pronaxen och blodtrycksmedicinen. Somnade om vid 9 och vaknade nu. Har fortfarande ont i skallen men jag tror det är uthärdligt...... så nu ska jag nog snart kliva upp!

Nu har jag uteslutit kallt huvud som orsak till värken. Bra! Då kan jag fortsätta sova med öppet fönster. Det är ju så underbart skönt! Helst ska det vara öppet både i sovrum och kök, så det blir ett litet korsdrag :) Men det uppskattas inte av de andra i familjen.
Hoppas att bettskenan kommer idag, men jag får nog vänta tills i morrn är jag rädd. Då ska jag använda den varenda natt och hoppas att den tar bort spänningshvudvärksskiten.....eller lite av det iallafall.
Efter operationen,när jag repat mig, ska jag ta tag i det här med akupunkturen. Jag vet att det funkar bra på mig, har fått det mot värk i nacke o axlar. Nu ska nålarna få hjälpa mig med huvudet också.
Det måste bli ett slut på det här, jag står inte ut längre!
Så, då har jag hittat eventuella lösningar på spänningshuvudvärken och migränen, och den hormonella (PMS) lär ju försvinna den med eftersom jag kommer i klimakteriet efter operationen.
Med min vanliga otur så skulle det inte förvåna mig om det finns nån jäkla huvudvärk förknippad med klimakteriet också...... men det vet jag inget om än, så jag tar inte ut det nu!

Sådärja, Nu tror jag vi har pratat klart om huvudvärk va?
Hopp upp ur sängen! eller kanske inte.... jag går nog väldigt försiktigt ur bingen och mot köket!

Ska försöka få till en roligare blogg än så här...... men först frukost och läsa om bombhotet mot vår lilla järnvägsstation. Herregud, har inte folk annat att göra än att lägga ut fejkbomber och hålla på? Det är väl som det varit förut, några snorungar som inte har bättre för sig!

Tjing!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: