lugnistormen

SOL :)

Kategori: Allmänt

Vad härligt det är vakna upp till en ny dag och solen skiner :) Allt känns mycket roligare, på nåt vis!

Vaknade tidigt i morse, tror det var när Mickes alarm gick på första gången..... Sen vakande jag ett antal gånger till....typ när det ringde andra gången o tredje.... och när han tog med Ozzy ut och kom in med Ozzy igen... men sen somnade jag om och sov ända till 10.30 :D Härligt!! Hörde inte ens Fredde när han var uppe och duschade o åt frukost o allt vad han gör på morgonen!

Nu har jag med ätit frukost, så nu ska jag ta mig ner på jobbet och titta på schemat och se om jag kan få kontakt med lönekontoret. Vet inte hur det kommer att bli eftersom jag är sjukskriven t o m 29/4 men skulle ha jobbat natt 29-30/4 och kommer därmed att få avdrag för en hel dag den 30/4 men ingen sjukpenning. Det kommer att bli mycket minus det.... Ska höra vad de säger. Kanske jag blir tvungen att åka in och jobba morrontimmarna den 30:e. Fast det blir ju jättekonstigt, då det redan är en personal där.... Hmmmm Skumt o dumt att jobba såna hära oregelbundna tider!
Eller så får jag avbryta sjukskrivningen och gå tillbaka tidigare.... Jag är nog läkt i magen men jag är fortfarande så jäkla trött och behöver vilan. Det har ju inte varit nån lätt tid efter operationen direkt. Ja, jag får höra vad de sägeroch bestämma nåt sen. Kanske kan jag få bli sjukskriven en dag till.

Läser en fd kollegas blogg. Hon bor o jobbar nere i Sthlm och jag vill också!!!! Jobb tror jag väl att jag skulle kunna få, åtminstone ett vik på nån gruppostad till att börja med.....men bostad! Det tror jag är lite svårare. Skulle kunna flytta idag, om det bara gick!

Nä nu ska cykeln fram och jobbet besökas! Ingen är där nu så Ozzy får haka på :) Vi har en brukare som inte gillar ljud och Ozzy kan skälla lite ibland....ingen bra kombo, de två ;)
Och eftersom Ozzy ska gå upp i vikt, så får han inte springa bredvid hela vägen. Ska alltså försöka trycka ner honom i cykelkorgen....vi får se hur det går :p

Ha en alldeles underbar dag i solen :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: