lugnistormen

Uppdatering och nystart!!

Kategori: Allmänt

Heeeeej!

Looooong time no see, hä!?

Har tänkt på bloggen mest varje dag, men inte orkat skriva nåt.
Vet inte hur eller vad jag kunnat skriva. Det har tolkats o misstolkats lite hipp som happ, sårat vissa o gjort andra lite gladare.....
Men nu så kom jag på att jag skriver väl vad jag vill , ju! Å jag vill skriva, så jag måste ju börja nån gång!

Det har hänt massor de senaste månaderna. Kommer inte ihåg allt, å vill heller inte dela med mig av allt men vi kör en uppdatering, bara lite sådär....

JOBB
Funkar bättre där nu. Det är fortfarande inte bra det chefen vill, men han har lugnat sig lite så vi har fått lite arbetsro iallafall.....men man vet aldrig när det slår till igen :/
Däremot känner jag ingen som helst stimulans eller utmaning i detta jobb. Det händer ingenting och jag utvecklas inte det minsta. Varje dag är lika och det är trååååkigt! Känns inte som jag använt hjärnan på tre år :( Jag fixar inte detta!
Beundrar de som verkligen brinner för detta jobb och det ÄR ett viktigt jobb!! men jag är gjord för ett högre tempo och fler utmaningar.
Sen ska jag inte sticka under stol med att det är urkassa arbetstider och en USEL lön!

KÄRLEK
Ja, vad ska man säga.... tredje gången gillt :)



Många åsikter finns, antagligen många fler än de jag får höra. Men ni får tycka vad ni vill!
Jag gör bara vad mitt hjärta säger åt mig att göra <3

JAG
Jag mår faktiskt riktigt bra :)
Drygt tre månader sen operationen. Har haft migränkänning två gånger sen dess. Helt otroligt!! Kan verkligen alla mina migränanfall ha hängt ihop med livmodern...???
NU lever jag varje dag, varje vecka :) till skillnad mot förut då jag hade ett normalt liv ungefär var tredje vecka. Jag har inte legat en enda dag och mått dåligt, spytt, haft kramper eller huvudvärk på över tre månader! Lycklig är jag!!

Kan ha lite ont i ärret, det stramar och bränner liksom. Är inge orolig, antar att det är nervtrådarna som försöker hitta igen varandra. Blir nog bra så småningom!

Tränar gör jag....INTE. Försöker iallafall att äta nyttigt och promenera minst en längre tur varje dag. Har gått ner 12 kg sen strax före operationen, men det finns mer att ta av så jag är inte nöjd. De sista veckorna har inget hänt på vågen, men så länge det inte går uppåt så är jag glad :)

Hatar tinnitus!!!

RESA
Jag, Pippi, Sandra, Agneta, Johnny och Emma har varit till Krakow. Jättemysigt var det!!
Fin stad med många gamla, vackra byggnader. Kyrkor i massor.



Mest intressant , och den egentliga anledningen till resan dit, var besöket på Auschwitz.
Usch och fy! Kan inte förstå allt det grymma som hänt där! Man gick omkring med en klump i magen och tårar i ögonen. Samtidigt kände jag en så jäkla ilska!




Nästa resa kommer mest troligt att bli en Stockholmstur med husvagn över KristiFlygare-helgen. Sen hem en dag och packa om för ytterligare en Stockholmstur med jobbet. Åsså blir det en tredje tur till Stockholm en vecka efter jobbturen. Då med ett gäng damer. Vi ska åka på Finlandsturen som MM fick i 50-årspresent. KUL!!
Jag som ääääälskar Stockholm kommer att njuta för fullt!

HEMMA
Vill ha ett nytt hemma! Vill ner på backen, ha markkänning och en uteplats!!!!!
Ge mig NUUUUU!!!
Å gärna i Sundsvall eller Stockholm :) För min del är Sundsvall heeelt okej, men jag tror Fredde hellre vill till Stockholm. Svårare att hitta bostad där....




Ja, det var väl en liten uppdatering. Inga konstigheter, eller?? ;)

Skönt nu när jag gjort ett inlägg, för nu kommer det att bli lättare att göra nästa!

På återseende, inom kort :)

Kommentarer

  • Laiza säger:

    Skönt att höra att det är bra med dig, och kul att du börjar blogga igen :) Kram

    2011-05-25 | 13:22:56

Kommentera inlägget här: