lugnistormen

Tvätta rent!

Kategori: Allmänt

Gomorron!

Ledig idag :) men uppe med tuppen ändå!
Var en snäll flicka och skjutsade Micke till jobbet idag! Sen svängde jag in på Coop och köpte mig en Tor-fralla som jag mumsat i mig till frukostkaffet.
Tvättmaskinen jobbar på nu igen och jag o Ozzy slappar lite i soffan.
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Det finns iofs en massa måsten, men det är så tråkigt att göra sånt....så jag vill hellre göra nåt annat ;)

Tvättmaskinen ja... Vi har märkt i nån vecka att ibland luktar inte tvätten rent o gott utan nästan lite unket, gammalt och instängt. Jag har ju trott att det berott på att tvätten fått ligga kvar i maskinen en stund sedan den gått klart eller att det  har varit instängt på toaletten där den hängt o torkat. Men icke! Det beror tydligen på att det kan bildas mögel i trumman om man bara tvättar på låga temeraturer. Man måste tydligen tvätta riktigt varmt med jämna mellanrum... Hade jag inte en aaaaaning om! Jag kör ju nästan jämt på 40 grader. Ja, såklart kör jag  underkläder på 60, men man ska visst köra en 90-maskin då o då också.
Micke är ju en sån som ska kolla upp allt ;) så igår körde vi tom maskin med tvättmedel på 90 grader två gånger. Körde den tom med en blandning av askorbinsyra och citronsyra, blandat i varmt vatten, två gånger. Sen tvättade vi en maskin med handdukar på 60 grader och de luktade gott och nytvättat och underbart :))
Så nu vet ni det, om det skulle börja lukta unk ur tvättmaskinen eller av tvätten! Askorbin- och citronsyra is da shit!

Nä, jag har faktiskt inte nåt spännande att berätta så jag struntar i det här och läser lite andra bloggar istället! De kanske har nåt kul att berätta :)

Jo just.... i förrgår fyllde ju Agneta år!! Grattis i efterskott (och för tredje gången ;) ) gumman!
Å idag fyller Caroline och Åsa! Grattis till er med :)
Puss o kram till alla från moster och en liten slick på handen från Ozzy!

Tjingeling!

Kommentarer

  • carroe säger:

    :D Tack så mycket!!

    2011-07-05 | 11:19:34
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tack för tipset ang tvättmaskin. Älskar sånna små tips faktiskt. Just nu har jag inga problem mmen det kan ju bli och då är dessa små husmorstips guld värd. Hoppas vi kan ses på måndag min fina vän, saknar dig. Och en annan sak, tack för det du sa i telefon att "hon" verkar va ganska puckad, så att det inte bara är jag som tycker det bara för att...



    Kram mina fina vän

    2011-07-06 | 22:14:26
    Bloggadress: http://lenahammarfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: