lugnistormen

Snart så :)

Kategori: Allmänt

Ute är det kallt och blåsigt och snöigt men inne är det varmt och mysigt. Har tänt en massa ljus och slappar i soffan. Samlar kraft för att orka med att börja jobba på lördag. Jag hoppas jag orkar med det. Jag har ju varit sjuk nästan hela min ledighet nu och det har varit sååååå tråkigt. Min nyårsafton kommer nog att gå till historien som den tråkigaste ever.



Sånt här kanske man inte berättar på sin blogg?! Men va fan, det är min blogg ju o jag skriver vad jag vill ;)
så:
Har äntligen varit iväg till sjukhuset och träffat en läkare angående mitt dåliga mående varje gång det är dags för den kvinnliga månatliga veckan. Jag blir riktigt sjuk, får feber, frossa, illamående, migrän, kraftiga smärtor i magen..... ja, allt ont man bara kan tänka sig. Ofta är jag sängliggande i några dagar. Det har varit ont och hemskt jämt, men de senaste åren har det verkligen tilltagit och nu är det rent ut sagt fördjävligt!

Fick träffa den raraste läkaren och hon var mycket insatt och förstående. Med allra största säkerhet har jag nåt som heter Endometrios. Har läst en del om det nu och det stämmer till 100! Å tänk att de kan göra nåt åt det :) jag som har trott att jag ska få ha det så här resten av livet.
Jag ska inom tre månader få operera bort livmodern och samtidigt ska de rensa bort all synlig Endometrios. Förhoppningsvis försvinner smärta och mitt dåliga mående helt, men det kan de inte garantera. Men jag är glad för varje liten del som försvinner.  
Har sagt att jag kan komma in med mycket kort varsel, så jag hoppas jag får en tid snart!



När jag tänker tillbaka på 2010 så är det inte med ett leende direkt. Vilket skitår!
En av mina bästa vänner drabbades av bröstcancer :( Turligt nog är hon nu frisk och har med bravur klarat av alla otäcka behandlingar. 
Värsta jäkla tråkiga händelser på jobbet. Flera stycken olika saker har hänt, vilket gjort att jag har omvärderat vissa kollegor och lagt dem i facket för "Inte en vän för mig".
Jag har mått skit nästa hela året, både fysiskt och i "hjärtat".
Min vovve har tydligen ett hjärtfel :( som kan bli allvarligt.
Bla bla bla....en massa trist har hänt. Men självklart en hel del roligt också.  Det tråkiga är att jag har inte kunnat glädjas eller vara med på allt roligt till fullo, då jag mått så dåligt.

2011 blir året då allt kommer att bli bra! Jag vet det, jag känner det. Jag kommer att få tillbaka både lust, energi och glädje nu när jag kommer att bli frisk!! YES!
Å min vän är frisk och på G. Me like!
Nu kan vad som helst hända! Håll i hatten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: