lugnistormen

Ett endaste glas.....

Kategori: Allmänt



Dricker ett litet glas vin ikväll! Me like vin mycket :) så ett glas rött till thai-maten sitter fint! Men i bakhuvet finns rädslan för att jag ska få ont i huvudet. Nu vet jag att de senaste dagarnas (läs; dryga veckans...) huvudvärk inte har haft nåt att göra med vin, av den enkla anledningen att jag inte druckit nåt vin....men det känns ändå som att vin skulle kunna göra att jag får tillbaka migränen. Men jag testar och njuter, just nu iallafall!
Sen är det bara att hoppas att jag vaknar upp i morrnbitti utan huvudvärk!


Vin växer visst på träd :) iallafall på Kreta! De ser dock lite omogna ut, om man ser på det magra innehållet.

Om jag ska ge er ett vintips, så rekommenderar jag ett underbart Rioja som heter lat 42. Det finns tyvärr inte överallt, men kommer du över det så KÖP!! Kostar 89 kronor, tror jag. Absolut det bästa vin jag smakat.
Nääää det var inte helt sant, jag har faktiskt druckit några Amarone-viner som varit bättre. Men i denna prisklass så finns det inget godare, det kan jag lova!

Köp, drick och njut!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: