lugnistormen

29 april, what a day!

Kategori: Allmänt

Ja, vilken dag alltså! Helt underbar!!
Vaknade typ 8:30, klev upp och tog en dusch, promenerade med Ozzy, käkade frukost.
Åkte sen till min vän Anki, följde med henne till HC för lite provtagningar.
Skjutsade hem henne och drog själv till Lillänge för att handla mat.
En timme senare hemma igen, plockar in maten och konstaterar att räkningarna ska betalas så det gör jag.
Tar med Ozzy o drar till Anki, blir bjuden på lunch :o) hjälper henne att skruva ihop hennes nya vardagsrumsbord. På med nya mattan, dit med bordet och så lite stajling....å vips fick hon ett helt nytt rum! Det blev jättefint!
Precis när det ska bjudas på blåbärspaj måste jag avvika, ska hämta upp yngste sonen för att åka till skolan på utvecklingssamtal.....men si det hade sonen glömt. När jag ringde honom satt han på en buss på väg ner på stan. Han fick hoppa av bussen och löpa genom skogen för att hinna till skolan! Hahaha, så kan det gå!! Samtalet gick finfint, såklart :o)
Hem efter det, fixade middag till mig och Fredde som vi mumsade i oss.
Sen slängde jag mig in i bilen och åkte till goa Lena där jag fick kaffe och kakor och en massa prat.
Vidare därifrån till StepIn där jag shakade loss allt hull i en riktig Afrodans under en timme. Snacka om mycket löst där du....ojoj, det här känns inte bra... Men det var kul!
Snabbt hem och in i duschen.
Efter dusch dök Anki upp vi mumsade lite ost o kex, sörplade lite Tre apor och pratade ända tills klockan var väldigt mycket :o)
Gick med Anki en bit på vägen hem och sen dök både jag o Ozzy rätt ner i bingen....trötta!

Och jag var nog ganska mätt också...med tanke på att jag åt, tamejsjutton, nåt hela tiden! Tänkte inte på det under dagen, men nu när jag skriver ner det så syns det så väl...... Usch! Det kanske är så man ska göra för att gå ner i vikt?! Skriva ner allt man sätter i sig, så att man verkligen ser hur mycket det är. Jag tror att jag inte riktigt vet vad jag äter under en dag. Jag tror nog att det är mindre än det verkligen är.... Hmmmm, tål att tänkas på! Det är nog viktigt för mig att hålla lite koll på intaget...speciellt som jag är så ofantligt missnöjd med att väga så mycket som jag gör!

Jaja, det var min dag! Dessutom hann jag med en hel del telefonsamtal och lite fejsbooking också!

Hoppas ni hade en fin dag! Det hade jag!

NU är det en annan dag....och då ska jag städa, snart iallafall. Sen, klockan 15, ska jag börja jobba. Det blir majbrasa med en av de boende killarna. Jag har det bra på jobbet också :o)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: