lugnistormen

Lika olika

Kategori: Allmänt

Häromveckan åkte jag, en kollega och några brukare på utflykt. Vi hamnade vid Revsunds kyrka. Där ligger en kille, som förut bodde på vårt boende, begravd. Vi gick till hans grav och tog en stilla stund tillsammans. Det var fint.





I Revsunds kyrka är jag både döpt och konfirmerad. Ja, jag döpte mig nån vecka innan konfirmationen, annars fick jag inte konfirmera mig!! DÅ var det viktigt, NU är det inte alls viktigt. Jag har till och med gått ur Svenska kyrkan......
När jag stod där utanför kyrkan, jag slet i alla dörrar som fanns iochförsig...för jag höll på att kissa på mig, så såg allt helt annorlunda ut. Det var så smått o pyttelitet allting. Församlingsgården till exempel, de måste har rivit den som fanns förut och byggt upp en ministuga på samma ställe. Likaså kyrkan, den var inte så här liten, den var stor som ett palats ju!! På nåt vis var allt sig likt, men allt såg helt annorlunda ut. Förstår ni??

Det var iallafall roligt att vara där. Åkte även igenom Gällö på väg tillbaka till Östersund och även där var allt sig likt men totalt olikt! Det var massor av hus som var borta och en del nya byggnader.
Jag kan inte fatta att Storstenen, där jag o Mari träffades på mornarna, var sååååå liten :o)
Måste tillbaka till Gällö, kliva ur bilen och bara gå omkring och titta! Hoppas nån gammal Gällöbo bjuder på lite fika då ;o)

Om man tittar på fotot från konfirmationen så är det likadant där....vi är lik oss, men ändå inte. Vi var så stora på den tiden, men om man ser oss idag som vi såg ut då, så var vi ganska små....eller hur?






Kommentarer


Kommentera inlägget här: