lugnistormen

Klumpar i magen

Kategori: Allmänt

Usch och fy, säger jag bara! för klumpar i magar. De är inte roliga att ha och bära på!!
Nu har jag förvisso bara en mage, men däri har funnits ganska många klumpar. (  kanske därför den, magen alltså, är ganska stor;o) )
Det är jobbigt att gå omkring och må dåligt. Veta vad man ska/bör göra, men inte våga eller orka.
Jag har funderat och funderat, många långa nätter igenom, på hur/vad/när/om jag ska göra något. Nu har jag förstått att det är inte meningen att man ska må så här! Med andra ord - jag måste ta tag i klumparna och få bort dem!!
Det är Mitt liv, Mitt ansvar - alltså gör Jag något! och det håller jag på med nu!

Och, nu har jag fått bort en klump, satt två andra i rullning....förhoppningsvis rullar de fort som fan och försvinner!

Klump 1 bestod av olust och ledsamheter i arbetet. Jag kommer därför att gå tillbaka till mitt gamla jobb nästa vecka. Det känns gott i hjärta och själ och även i magen. Har varit där och hälsat på några gånger, både med personal närvarande och en gång alldeles själv - och det känns bra. Frid i kroppen och lugn i magen!!

Klump 2 är helt privat. Har äntligen lyft saker som känns jobbiga och förhoppningsvis är slutet nära, för klumpen alltså. Jag tror att jag kommer må mycket bättre när allt är ordnat och klart! Trots att det är en stor sorg och saknad som kommer att ta plats istället. Men jag tror att det är lättare att hantera än den här jävla klumpen. Kanske, förhoppningsvis, kommer mitt klumpfria liv att föra med sig så mycket positivt att allt kommer att bli precis så som vi vill ha det, som var meningen att det skulle bli :o) Hoppet är visst det sista som överger en!!

Klump 3 har funnits där länge....längre än jag egentligen förstått. Det är ganska precis ett år sen nu, som jag insåg att den fanns där på riktigt och gjorde mig illa - riktigt illa. Tänk att jag varit så blind!? och döv !? -  för jag har ju fått många indikationer på att nåt är fel.....
Jag ska inte gå med på att behandlas respektlöst, jag ska heller inte gå med på att stå bakom sånt jag inte står för eller tycker är rätt!
Vet inte vad, om eller hur jag kan skriva något här utan att jag pekar ut någon eller något, så jag låter det stanna vid att denna klumpen ska bort, jag ska må bra i, eller utanför, detta igen. Jag är, tack och lov, inte ensam. Vänner finns <3 

Tänk -  det lättar lite, bara genom att jag skriver om det- Precis som det lättar när jag pratar om det! Och tack o lov är det helt fritt att både skriva och prata - så det gör jag, hela tiden!

NU har jag fått nog! Ska inte må dåligt på grund av att andra får mig att må så! Slut på det, här ska positiva saker o relationer komma fram istället! Se möjligheter istället för att stoppas av andras missunsamhet och bitterhet!

Avslutar detta inlägg, för att lyfta fram positiva energier, med en

Saker-jag-är-tacksam-över-lista

*  Mina finaste söner
*  Min lille goa Ozzy
*  Mina underbara vänner
*  Mina fina systrar och deras barn med familjer och deras barn med familjer och ..... ;o)
*  Mina andra släktingar som finns där
*  Att jag är frisk, att mina vänner o familj också är friska
*  Solen som skiner
*  Soffan som är mjuk och skön, och som jag får ligga i
*  Caroline af Ugglas-skivan som jag kan gråta till (det är skönt, prova!!)
*  Den härliga spikmattan



Ha en bra dag allihopa! Nu ska jag utrota klumpar!

Kommentarer

  • carroe säger:

    Åhh, jag börjar nästan gråta när jag läser. Hoppas att allt löser sig och att alla klumpar försvinner. Jag måste nog också arbeta bort lite klumpar.

    2009-09-10 | 18:25:14
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/
  • MONICA säger:

    ÄR IN Å KOLLAR PÅ DIN BLOGG VARJE DAG. ÄR BÅDE ROLIGT OCH SPÄNNANDE ALLT DU SKRIVER OCH ALLA FINA BILDER. DU SKRIVER DIREKT FRÅN HJÄRTAT OCH HUR DU KÄNNER JUST DÅ, DET TROR JAG HAR EN LÄKANDE EFFEKT, ATT BARA SKRIVA OM KÄNSLAN SOM KÄNNS JUST NU/DÅ.

    SJÄLV SÅ FÖRSÖKER JAG SOM DU ATT OXÅ TÄNKA POSSITIVT OCH JAG HÅLLER MED OM ATT DET ÄR BARA EN SJÄLV SOM KAN FÖRÄNDRA SITUATIONEN SOM ÄR JUST NU.

    IBLAND ÄR DET INTE SÅ LÄTT ATT TA TAG I NUET.

    KANSKE MAN BEHÖVER HJÄLP PÅ TRAVEN ATT FÖRSTÅ ATT MAN ÄR VÄRDEFULL. FÖR DET ÄR SÅ MÅNGA MÄNNISKOR SOM TROTS ALLT SOM ÄLSKAR DIG/OSS/ ALLA. MÅ SÅ GOTT SYSTER, JAG TÄNKER PÅ DIG. MÅNGA KRAMAR

    2009-09-10 | 22:33:27
  • Åsa säger:

    Älskade moster....JAG ÄLSKAR DIG// ÅSA

    2009-09-11 | 22:15:28

Kommentera inlägget här: