lugnistormen

Statusuppdatering

Kategori: Allmänt

Godmorron!
Har varit ute på en liten morgonpromenad med Ozzy. Det var väldigt frostigt och härligt och vackert!
Nu är det länge sen jag gjorde nåt inlägg, så det blir en liten statusuppdatering på några områden men FÖRST vill jag

Gratulera Agneta och Johnny som blivit föräldrar till en liten tösabit igårkväll♥

GRATTIS GRATTIS!!

Tänka sig att hon kom precis 9 månader efter bröllopsnatten ;o)

Och även grattis till Emma och Simon som fått sig en lillasyster!!


Grattis o puss o kram från oss!!

Okej, då kör vi!

JOBB
Jag har gått tillbaka till mitt gamla jobb nu :o) Har varit tillbaka i tre veckor snart och det känns kanon!! Är så glad att jag krävde att få vara tjänstledig. I annat fall hade jag inte orkat med att jobba överhuvudtaget idag, det var vetskapen om att det var tidsbegränsat som gjorde att jag klarade av det.
MEN nu är det så att jag saknar det administrativa jobbet väldigt mycket, så jag kommer att hålla ögon och öron öppna. Tänk om det kunde komma en tjänst där jag kunde kombinera vårdandet med administrerandet :o) åsså skulle det självklart stå MIA på den tjänsten ;o) Tills den perfekta tjänsten kommer till mig ska jag njuta av att jobba på en superarbetsplats med superarbetskamrater!!

BOSTAD
Har fått min nya lägenhet nu, idag egentligen men igår faktiskt :o) FY fan hur den ser ut!! Blä blä, men nu är Tord golvläggare på plats och ska riva ut alla plastmattor och lägga in nya, fina. Sen kommer Kent målare och ska byta ut alla hemska tapeter. Ska även försöka få tag på en parkettslipare, men det är inte det lättaste. Nån som kan lackera köksluckorna är också intressant....inte akut, men ändå!
Idag är det en gammal 80-talsfärg i varje rum, helt makalöst vidrigt. Köket är blått, ett sovrum svart, det andra är lila och det tredje gult. Vardagsrummet knallgult, stora hallen grön och den lilla hallen rosa! Fattar ni hur nån kan ha bott där?? Inte jag!
Sen har tyvärr inte badrummet och toaletten så fräscha väggar och golv heller....men det gör de inget åt just nu, utan det kommer så småningom. Tur att jag har tvättmaskin o tumlare, de täcker en stor del av väggen ;o) Jaja, det är bara att härda ut, fast jag gillar det inte.
Kyl&frys skulle jag också vilja ha nya, men det gick inte heller....funderar på att köpa eget, men då vet jag inte vart jag ska ställa de som tillhör lägenheten. Förrådet var alldeles för litet, så där får det inte plats. Jaja, en sak i taget.... Trist att behöva bo i hyresrätt, men jag har ingen lust att köpa en lägenhet i Torvalla, för här ska jag inte bo kvar sen när Fredde slutat skolan!
MEN skönt ska det bli att få ett eget sovrum!!!! och att kunna kissa när jag vill ;o) Flytt blir väl om någon vecka sådär....typ....ungefär...
Fint kommer det att bli och alldeles säkert bra med!

NÖJEN
Jag har umgåtts med mina vänner Lena o Anki, de var här för några veckor sen och käkade. Jag har varit hemma hos Lena och sörplat lite vin en kväll. Förra helgen var Rosemarie här och vi umgicks från fredagkväll till söndag förmiddag. Tyvärr, så fick jag det där vidriga månatliga besöket så jag mådde urkasst hela helgen. Huvudvärk, illamående och magont. Jäkligt trist, men den dyker bara upp helt utan förvarning nuförtiden, så det går inte att planera heller. Hoppas att Rosemarie hade lite tevligt iallafall, trots att jag var liggandes en stor del av tiden. På lördagkvällen åkte vi ner på stan en sväng, gick på Bishops Arms och drack nån cider. Trevligt var det :o) Lite trevligt herrsällskap fick vi också. Åkte dock hem redan vid midnatt, tur var det för sen kom huvudvärken på riktigt!
Jag och Anki har för några veckor sedan bokat en helhelg i Sundsvall. Hotell och Ladies night-show med middag. Ska bli supernajs det!! Sista helgen i oktober bär det av!
I morrn ska jag (tillsammans med Vera) nog ut och svinga mina lurviga på Folkets hus :o) det var definitivt inte igår, inte förra året heller....inte ens detta sekel om jag ska vara ärlig! Hoppas hoppas det går bara!
Som ni ser är det inte så mycket nöjen, men jag är iofs nöjd bara av att sitta hemma och glo på en film och sippa lite rött i trevligt sällskap. Men det är inte alltid jag har sällskap, så då blir det ofta att jag slumrar in i soffan till en god film efter att jag sörplat i mig en kopp te.

KÄRLEK
:o(

HUSVAGN
Ska försöka att vintercampa i år..... Hmmmm  Kallt, trångt och bökigt är mina första tankar! men det kan ju vara mysigt, kurigt och härligt också! Så jag försöker att tänka positivt och hoppas att jag får köpa den där kuren som jag har ringt på nu!! Håller tummarna så de blir alldeles blå!! Det skulle underlätta en hel del att ha en sådan. Plats för skidor, kläder och sånt + en extra sovplats. Kanske plats för en bäddsoffa och tv! Vem vet?! Möjligheterna är många!
Har ställt vagnen i Almåsa. Börjar lite försiktigt på ett billigt & nära ställe. Om vi gillart så kanske det blir ett annat ställe nästa år. Almåsa har bara sex platser i år, så jag hade tur som fick en :o) Nästa år ska de bygga campingen på riktigt, så vem vet, jag kanske blir kvar!

PENGAR


KOST&MOTION
Men, tjata! Jag ska! Jag lovar....

BIL
Tjoho!! Jag har fått tillbaka min bil :o) Chrille har köpt sig en egen! Nu var det inget större problem att han använde min, men ändå!! Tjoho!!

SHOPPING
Har det varit dåligt med men nu ska det bli!! Gina Tricot, Cubus, Scorett, Vero Moda har kommit till stan!! Jippi!! Jag var in i lördags en sväng och kollade litegrann och det ser bra ut!! Riktigt bra!!  Köpte två tröjor på Vero Moda, men jag hade så ont så det var ingen höjdare att gå där. Illamåendet partajade hejdlöst i magen på mig i den kvalmiga luft som blir när miljoner människor trängs i en liten butik!
Men, som sagt, det ser bra ut!! Jag ska ut o shoppa snart! Har ju några dagar ledigt nu, så vem vet!

Nä nu kan jag inte komma på nåt mer att uppdatera er om..... Är det nåt ni vill veta så hör av er! Jag är inte den som e den, jag berättar allt ni vill veta!

Vad ska jag ha för mig närmaste tiden då?

Jo, idag ska jag
* till nylägenheten och få nya nycklar. De ska byta låskolv då det fattas nycklar till den som sitter i
* på ett möte kl 12.30
* klippa mig kl 14.00
* ta en lååångprommis i det vackra höstvädret
* försöka hälsa på Anki och betala henne för showen, som hon lagt ut pengar för

Imorrn ska jag
* skjutsa Fredde till tåget, han ska till Stockholm och umgås med pappa och farbror i helgen
* på styrelsemöte på Kvinnojouren
* på dans

På lördag ska jag
* jobba några timmar.... ska följa en brukare på Pelle Svanslös :o) det ska bli skoj!
* umgås lite med Lena
* kanske börja flytta förrådet.....

Det är säkert en massa mer saker som ska göras, men minnet sviker ibland.
Skulle vilja se "Flickan som lekte med elden", men inte själv. Nån?

Nu häller jag upp lite mer kaffe och surfar runt litegrann!
Har hittat en ny favoritblogg, eller egentligen två. Nä, egentligen har jag hittat fler stycken nya favoriter, men två av dem får mig att tänka till, fundera, uppskatta, förstå och skratta, gråta och acceptera och vilja förändra. Den ena är Malin Berghagens blogg, den andra är en som jag känner så jag lämnar inte ut den, då jag inte vet om han vill det. Men Anders skriver så tänkvärt och bra :o)

Sen en annan som verkligen fått mig att fastna är En gathoras bekännelser Helt klart läsvärd och tänkvärd!

Tjingeling för denna gång!!

Kommentarer

  • SANDRA säger:

    sandra din älskade syster dotter har icke fått nå flyttkort...snyft!!

    2009-10-01 | 16:20:31

Kommentera inlägget här: