lugnistormen

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Knorren har slaknat, trynet suddats ut och den skära färgen börjat släppa :o) Jag börjar med andra ord att bli pigg!!
Haha, det där var ju faktiskt ganska kul skrivet :o) Från pig till pigg! Jaja, nu ska jag inte sitta här och roa mig själv, ska ju försöka uppdatera er litegrann på vad jag haft för mig här i sängen....eller rättare sagt vad jag haft för mig de stunder, den senaste veckan, som jag inte legat i sängen.

På fredagen var jag o Fredde och gratulerade lille Elis!! Det bjöds på gott fika och många glada skratt åt den lille luringen.
Och; ja LenaH, det kanske är så att det var min snuskiga fantasi som av nån anledning tog över en stund där......men jag tycker ändå att kakburken var lite naughty....likaså pyntningen med ballongerna ;o)

På söndagen fyllde Sandra-gumman 25 år!! Grattis grattis till dig...igen, Jag har ju redan grattat på den rätta dagen!

Nu är hon snart mamma med, det är mindre än två veckor kvar! Åååhhh, vad det ska bli mysigt!! Hoppas att jag får komma och snusa litegrann!


På lördagen tog mina vänner LenaS och hennes Hans med mig på en liten utflykt till Kälarne. Jag hade pratat om att jag  funderade på att ställa upp husvagnen där i sommar och ville dit och se hur campingen såg ut. Så sagt och gjort, vi åkte dit!
Ånäsets camping i Kälarne såg ut att vara en mycket fin camping. Har i princip bestämt mig för att köra dit lilla tattarvagnen och tillbringa min sommar där! Välkomna på besök!!

Fast jag undrar.......vem kan hjälpa till att köra dit ekipaget???
Kanske är där vi ska ha nästa års släkt/syskon/kusinträff???? Vad tror ni?

Det var ganska intressant att vara i Kälarne....liksom lite byhåla över det hela. Alla hälsade glatt och pratade. Vinkevink ,liksom, när man mötte dem :o) Charmigt och trevligt!!

Vi lunchade på hotellet där, gott och billigt!! Sen bar det iväg på en loppis i närheten, där sålde de allt! Och då menar jag allt från gamla cykelslangar och toasitsar(begagnade.....)  till moppar och motorcyklar!

På lördagkvällen blev jag inbjuden till Anki o Anders på grillning. Tog med mig Fredde och Ozzy och gick dit. Jag bidrog med en god sås och äpplen och vaniljvisp till efterrätten! Hela familjen Ekdahl-Jönsson var där med föräldrar, syskon och ungar. Jättetrevligt var det, jag glömde nästan bort att jag inte mådde bra .så jag blev nog kvar lite längre än jag egentligen orkade. Det straffade sig på söndagen då jag var så himla förkyld och febrig....

Så här såg det inte direkt ut när Anders grillade....men faktiskt när jag skulle grilla på el-grillen inne i köket häromdagen.... Det regnade ute så jag tänkte att det borde gå att grilla under fläkten. Fy vad rädd jag blev när det började brinna! Stekpannan funkade bra sen, ska jag säga ;o)

Trots att jag inte vara riktigt hundra var det bara att bita i den sura deklarationen som jag så fint sparat på.... Klappat och klart, dryga 60 papp i restskatt!! Skönt att det är gjort iallafall....

Söndagkväll.....nu borde jag sova men Veronica ringde och ville att vi skulle åka på BILBINGO!! Ja, tänkte jag, vad roligt! Med några Alvedon i kroppen klarar jag det mesta, och jag hade ju hela måndagen på mig att bli frisk innan jag skulle jobba igen. Hade 4-dagarsledigt fredag till måndag, och ville verkligen göra nåt kul av ledigheten trots att jag mådde som en kratta.....så många Alvdon har gått åt. Inte så vidare smart, jag vet det.

Vi drog iallfall iväg och duttade för fulla muggar!

Här är det väldigt oduttat, men jag lovar att det blev snyggt sen med min lila nya duttpenna ;o)
Ingen vinst, men en korv, en kopp kaffe, bulle och glass i magen senare åkte vi hem. Jag dök ner i bingen och sov sen i dagarna tre. Nu är jag som sagt så pass att jag måste tillbaka till jobbet, och där kommer jag att vara hela helgen!

Nu ska jag till bingen igen, natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: