lugnistormen

Helgen är över

Kategori: Allmänt

Jaha, då var den lediga helgen slut. Kan inte fatta att de lediga helgerna är över på ett kick medan jobbhelger känns som tre veckor.... Varför???
Fick en extra dag ledigt, fredagen, eftersom jag på torsdagen jobbade dubbla pass. Följde med en boende till Umeå, vilket tog hela dagen. Åkte till jobbet 06.45 och kom hem 21.15. Snacka om att jag var trött då! Hade iochförsig inte ansträngt mig speciellt mycket eftersom vi av den tiden satt 10 timmar i en buss (AMBUSS)  och 20-30 minuter i taxi. Men nu vet jag....att man kan bli trött av att bara sitta still med. Och ont överalt fick jag....nä fy!
Besöket i Umeå gick bra iallafall, och det ärväl det som är viktigt.
När jag kom hem så slängde jag mig in i duschen för att åka en sväng och träffa mina kollegor från Västfjäll2. Och de var precis som vanligt, hade inte förändrat sig det minsta. Och det är väl bra....
Blev inget sent alls, Christian hämtade mig och H strax före midnatt. Vi och L var de sista att lämna C och hennes hund. Vinaren jag hade med mig följde med hem, den får jag dela med H en annan gång :o) eftersom jag smakade Navajja av henne! Tack så mycket!!

Fredag hade vi som sagt kalas här hemma, lillbubben blev 2 år.
Senare gick jag och Fredde till Karina som också hade fördelsedag, närmare bestämt sin 44:e.

Hon fick en hårbottenkliare av Lina i present som hon flitigt använde under kvällen ;o)
Jag tyckte den var otäck, den killades bara.

Fina Lina fyllde 13 år den 9 maj, så vi passade på att gratta henne med.

Här är Lina på skolavslutningen 2008

Skulle ha varit och busat på stan med Lena H, men hon mådde inte något vidare så det blev tyvärr inte av. En annan gång kanske. Vi tänkte eventuellt ta och göra nåt på lördagen istället, men det blev inte heller av. Lena var trött och jag hade mensvärken från helvetet.....som vanligt.
Lördagen blev alltså till ett stilla kvidande i soffan. Fy fan vad jag önskar att det fanns en tablett eller nåt att inta så jag fick slut på den här skiten!! Tips nån??

Schlagerfestival på kvällen såklart! Och guuuuuud vad söt han var norskgutten :o) och vilken mysig sång!! Helt rätt att han vann.
Grattis Alexander och Norge!




Pizza från reveljen och en flaska mineralvatten till det! De e grejer de!

Söndag morgon och solen sken, men det gjorde inte Mia med magen :o( Kravlade mig upp och satt mig i en stol på balkongen. Där blev jag tills Anki ringde och bjöd mig på lunch. Ett par värktabletter senare gick jag bort och fick mig köttfärspaj och sallad. Mums!
Låååångpromenad med vovvar i skogen blev det sen. Det var nog bra för jag tror att värken släppte litegrann, Sen slappade vi i solstolar, skönt!
Hemma igen och grillning med Micke. Jag gjorde en rabarberpaj till efterrätt. Tack Anki för rabarber:o) Spelade lite Buzz, jag vann inte en enda gång :o(
Nu är det måndag morgon och jobb står på agendan. Börjar nu 10 och slutar 21. Vill verkligen inte.....

Går även i väntans tider..... Igårmorse fick jag ett sms från Sandra där hon skrev att "Nu åker vi till BB". Sen har jag inte hört nåt mer...... väntar o väntar o väntar.... Hade ju varit lite kul om det hade blivit igår på Norges nationaldag, eller hur pappa PM? Sandras sambo är ju norsk då! Jaja, det spelar ju ingen roll när underverket kommer bara h*n mår bra.

Sandragumman och hennes PM som snart ska bli(eller kanske redan är) föräldrar

Nä, shit, nu måste jag dra! See ya!

Ja, det förstås.... det är 8 dagar kvar nu ;o)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: