lugnistormen

Bad och sol

Kategori: Allmänt

Sent igår kväll gjorde jag kanske nåt av det mest ogenomtänkta jag gjort på länge. Jag anmälde mig till ett vattenjympapass som började kl. 06.30 i morse - på MIN LEDIGA DAG!!!
Klockan ringde alltså i morse 05.45 pip och det var inte kul, jag var stendöd! Men i och med att jag började röra på mig så vaknade ju Ozzy till, och ville ut o kissa. Klockan 06.29 hasade jag mig in på badhuset....välte mig ner i bassängen och sen var det bara att sätta igång.

Fredde kallar vattenjympan för Tantjympa och idag hade han verkligen rätt ;o) Bara en massa tanter där.....osså jag förstås ;o)


Nu är det iallafall gjort OCH det var jättekul och nu känns det rikigt bra! Mia är nöjd med sig själv :o)
Ibland är det kanske bra att agera utan att ha tänkt ....eller??
SItter nu i soffan och funderar på vad jag ska hitta på. Jag vet att kl. 15.00 ungefär ska jag åka iväg och hämta upp en tjej som jag ska följa med till hennes advokat, lite kvinnojoursarbete med andra ord. Men det är ju länge dit, så nåt ska jag väl hitta på.
Solen skiner ute så det lutar åt att vara utomhus, städningen inne kan vänta!

Väntar o väntar på att min nya chef ska höra av sig så vi kan planera min inskolning....men hon har väldigt mycket att göra just nu och har inte hunnit med mig. Jaja, jag vet ju att jag ska börja där nästa vecka så det är väl bara att gå dit och se om nån vill ta hand pm mig ;o)
Har en del att avsluta på det gamla stället, så jag behöver den här veckan till det. Undrar förresten hur min gamla chef har tänkt att lösa de uppgifter jag gjort hittills....han har inte bett mig lära upp nån annan och har inte nappat när jag föreslagit att jag ska lära nån. Jaja, det är ju inte mitt problem....eller så kanske det blir det?!!? Han kanske har tänkt att jag ska fortsätta komma till dem och hjälpa till.
Jag fick iallafall tjänstledigt i nästan 6 månader. det känns skönt, för man vet ju aldrig hur det fungerar på ett nytt ställe.

Nä, nu blir det en kopp kaffe (och Facebook) och sen ut med Ozzy på låååångpromenad!

Fick förresten en del gamla kort ,på mamma, mormor o morfar och andra släktingar, av Susanne igår. SKa lägga ut  några av dem sen. Det är så himla kul med alla dessa gamla kort :o)

Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: